همشهری آنلاین: سه مرد به اتهام اقدام برای ساخت یک برنامه دوربین مخفی برای تلویزیون که در آن بازیگر لباس خلبانی به تن کرده بود تا از گیت فرودگاه بگذرد، در دادگاه ظاهر شدند

خبرگزاری آلمان از ولینگتون گزارش داد، کارکنان خطوط هوایی در فرودگاه بین‌المللی آکلند روز شنبه به این بازیگر، با وجودی که یونیفرم ایر نیوزیلند پوشیده بود، اما مدارک مناسب را ارایه نداد، اجازه عبور ندادند.

پس از آن پلیس هشدار ملی صادر کرد که در آن عکس این مرد یونیفرم‌پوش و حامل چمدان چاپ شده بود.

این سه مرد که بنجامین راس بویس، 33 ساله، بازیگر، برایس آنتونی کیسی، 32 ساله، کارمند رادیو و اندرو لوگان رابینسون، 26 ساله، تهیه‌کننده تلویزیونی معرفی شدند، پس از حضور در دادگاه تا روز 18 اکتبر به قید وثیقه آزاد شدند.

آنها از نزدیک شدن به فرودگاه منع شده‌اند.

آنها متهم به نقض قانون هوانوردی غیرنظامی به خاطر ارایه اطلاعات غلط در تلاش برای دستیابی به منطقه امن فرودگاهی شده‌اند که معبر اصلی تردد 2.5 میلیون مسافر در سال است.

آنها با حداکثر مجازات 12 ماه حبس هستند و انجمن خلبانان نیوزیلند خواستار زندانی کردن آنها به عنوان اقدامی پیشگیرانه شده است.

این خبر به ویژه در زمانی جلب توجه کرده که در حال حاضر نیوزلند میزبان حدود 95 هزار گردشگر خارجی به خاطر برگزاری مسابقات بین‌المللی جام راگبی است. جان کی، نخست وزیر که همزمان وزیر گردشگری نیوزلند است، گفت: "چند دلقک کاری کرده‌اند که بهتر بود قبل از انجام آن، فکر می‌کردند."

موسسه مدیا ورکز ان.زد بیانیه‌ای را منتشر و اعلام کرد که این اتفاق بخشی از فیلمبرداری برای یک مجموعه کمدی بوده توسط شرکت مستقل یونیک پروداکشنز برای شبکه 3 تلویزیون نیوزلند تولید می‌شود.

این موسسه به نقل بویس اعلام کرد: "من بابت دردسری که ایجاد شده است، بسیار متاسفم. ما قصد نقض امنیتی یا ایجاد نگرانی یا دردسر نداشتیم. این تلاشی برای طنزپردازی بود که کاملا می‌پذیریم در مکانی اشتباه انجام گرفت."

منبع: همشهری آنلاین