برخی‌ افراد ادعا می‌کنند تا به‌حال جایی ننشسته‌اند که آب زیرشان برود و همه‌جا به حواس‌جمعی خود می‌بالند.

حتی هنگام سوار‌شدن به خودرو‌های سواری مسافربر، تمام همسفران را در یک لحظه زیرچشمی نگاهی می‌اندازند تا نکند وسط راه یکی از آنها زورگیر از آب در آید. به این گروه باید خاطرنشان کنیم که چند سالی است یک مسافر11‌کیلویی داخل صندوق خودرو گاهی همسفر آنها می‌شود که پیش از بروز حادثه زمانی برای زیرچشمی نگاه کردن آن پیدا نمی‌کنند. مهم‌ترین ویژگی این مسافر مرموز نیز گرفتن جان مسافران است. بنابراین دقت کنید سیلندر‌های گاز مایع قابل حمل 11‌کیلویی که داخل صندوق عقب خودرو‌ها به‌جای سی‌ان‌جی استفاده می‌شود در صورت بروز نشتی از شیر یا بدنه، خطرآفرین می‌شود. فقدان شیر قطع‌کن خودکار در سامانه گاز مایع 11‌کیلویی روی سیلندر نیز مساوی است با افزایش ضریب بروز خطر و عدم ایمنی. رعایت نکردن موارد ایمنی در جابه‌جایی، نصب، وضعیت استقرار سیلندر و نحوه بهره‌برداری، ضریب عدم ایمنی را هنگام استفاده از سیلندر 11‌کیلویی به مراتب افزایش داده است. در کنار موارد یاد‌شده باید گفت در صورت بروز تصادف این سیلندر‌های گاز جان راننده، سرنشینان و حتی اطرافیان را نیز تهدید می‌کند.

رانندگی با مانع

گویا به دنبال نصب خودسرانه موانع گوناگون در کوچه و خیابان، نوع جدیدی از رانندگی باید در موسسات تعلیم رانندگی تدریس شود. برای نمونه «رانندگی با مانع» می‌تواند گزینه مناسبی باشد. شاید با این نوع رانندگی، پس از گذراندن چند ساعت تعلیم به‌راحتی بتوانیم از پس پارک‌کردن یا به سلامت عبور کردن از کنار این موانع که برای جلوگیری از توقف خودرو‌ها درست جلوی در‌های منازل نصب می‌شود گذر کنیم.

پشه‌بند شهر

شاید قرار است از این پس در کنار کاهش آلودگی هوا شاهد کاهش تعداد پشه‌ها نیز باشیم. به نظر می‌رسد شهروندی که در تصویر مشاهده می‌شود یکی از مامورانی است که برای کنترل جمعیت این حشرات موذی در حال انجام وظیفه است. به‌قول معروف ما که بخیل نیستیم اما در شرایطی که مسئولان با استفاده از هواپیماهای آبپاش هوا را از آلاینده‌ها پاک می‌کنند اگر طی اقدامی خودجوش کارگر پارک با فواره‌های حوض و کودک همسایه با تفنگ آبپاش همین کار را انجام دهد جای تعجب نیست؛ چه رسد به این شهروند که با در‌های توری مشغول جمع‌آوری پشه‌هاست. بماند اینکه برای فعالیت‌هایی از این دست، فضای حدود750‌کیلومتر مربعی فقط بخشی از پایتخت، به چندهزار هواپیما، کارگر، بچه و خلاصه مامور پشه‌کش نیاز دارد.

نردبان این جهان

از قدیم گفته‌اند «نردبان این جهان ما و منی است/ عاقبت این نردبان افتادنی است/ لاجرم هر کس که بالاتر نشست/ استخوانش سخت‌تر خواهد شکست». شاید کج‌فهمیدن این ابیات باعث شده برخی خیال کنند فقط نردبان این جهان است که احتمال افتادن و شکستن استخوان را با خود یدک می‌کشد حال‌آنکه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید احتمال بروز حادثه با هر نردبانی وجود دارد. به‌هر حال اگر مایلیم به پیشواز خطر نرویم باید توصیه‌های ایمنی را جدی بگیریم. در غیر این صورت ممکن است علاوه بر خود،‌ سلامت و حتی جان دیگران را نیز تهدید کنیم.

منبع: همشهری آنلاین