گروه اجتماعی: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایجاد مراکز بازپروری ویژه معتادان زن در اولویت‌‏های برنامه‌‏های ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، فداحسین مالکی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: امسال یک بخش مشاوره‌‏ای در ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه زنان معتاد تشکیل شده که امور مربوط به معتادان زن را پیگیری می‌‏کند.

وی افزود: در حال حاضر در برخی استان‌‏ها که در حوزه اعتیاد زنان با مشکل مواجه هستند، مراکز بازپروری ویژه زنان معتاد تشکیل شده است.

مالکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مشهد مرکز بازپروری و درمان ویژه زنان معتاد راه‌‏اندازی شده و این برنامه به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص اجرای مرحله دوم طرح جمع‌‏آوری معتادان پرخطر توسط نیروی انتظامی گفت: برای اجرای مرحله دوم، منتظر اعلام وزارت بهداشت و بهزیستی در خصوص اجرای مرحله اول طرح درمان معتادان پرخطر هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: به دلیل برخی مشکلات موجود در زمینه عدم اختصاص به‌موقع اعتبارات، برخی ناهماهنگی‌‏ها و ... موجب بروز مسائلی در مرحله اول شده بود که در حال حاضر این مشکلات به حداقل رسیده است.

برگزاری همایش یک روزه اعتیاد در اسفند

سعید براتی ‏سده، مدیرکل دفتر کاهش اعتیاد بهزیستی، گفت: همایش یک روزه اعتیاد با هدف شناساندن خدمات درمانی اعتیاد بهزیستی اسفندماه برگزار می‌‏شود.

به گزارش ایلنا وی افزود: در همایش مذکور، کارشناس حوزه پزشکی، روانشناسی، مددکاری، بازپروری و غیره شرکت می‌‏کنند.

به گفته براتی، پایش برنامه‌‏های کاهش اعتیاد سازمان بهزیستی، آگاه‌‏سازی و اطلاع‌‏رسانی در این زمینه از دیگر اهداف برگزاری همایش مذکور است.

مدیرکل دفتر کاهش اعتیاد بهزیستی تصریح کرد: استانداردسازی خدمات به معتادان، خانواده‌‏ها و چالش‌‏های پیش‌ ‏روی سازمان بهزیستی از اهداف دیگری است که برای برگزاری همایش در نظر گرفته‌‏ایم.

برچسب‌ها