همشهری آنلاین: دیدارهای هفته‌ هفتم بوندس‌لیگا با نخستین پیروزی خانگی کلن در فصل جاری و خاطره‌ تلخ نمانده پایتخت در لیگ برتر، عصر یکشنبه (۲۵ سپتامبر/ ۳ مهر) به پایان رسید. نتایج این هفته در مجموع ترکیب جدول را واقعی‌تر کرد.

هامبورگ دو - اشتوتگارت یک

هامبورگ در هفته‌ هفتم و در نخستین بازی پس از اخراج مربی، سرانجام در فصل جدید طعم پیروزی را چشید. البته این تیم با وجود پیروزی در دیدار افتتاحیه هفته هفتم (جمعه، اول مهر) هنوز از قعرنشینی خلاص نشده است. دست‌اندرکاران باشگاه هامبورگ به دلیل حضور ناموفق تیم در هفته‌های آغازین فصل جاری، میشائل اونینگ را از کار برکنار کرده و رودولف استبان کاردوزو، کمک‌مربی آرژانتینی را موقتاً به جای او نشاندند.

کلن دو - هوفن‌هایم صفر

این نخستین پیروزی خانگی کلن در فصل جاری و اولین برد خانگی با سکانداری استوله سولباکن دانمارکی است. کلن که هفته گذشته در دربی راین ۴ بر 1 لورکوزن را در هم کوبید، این بار هم با درخشش پودولسکی ملی‌پوش، تیم هوفن‌هایم را با دو گل بدرقه کرد. هولگر استانیسلاوسکی، سرمربی هوفن‌هایم، پیش از این گفته بود که باید بر روی هدفمند کردن بازی و حملات تیمش بیشتر کار کند. این کمبود در این بازی کاملا مشهود بود.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - نورنبرگ صفر

فیلیپ دمس، مدافع بلژیکی مونشن‌گلادباخ در دقیقه ۷۵ از روی ضربه پنالتی برای میزبان گلزنی کرد. شاگردان لوسیان فاوره سوئیسی با این تک‌گل عصر شنبه (۲ مهر) برای چهارمین بار در فصل جاری به صدر جدول رسیدند؛ هر چند بایرن مونیخ در دیدار پایانی این روز به این صدرنشینی دوساعته پایان داد. گلادباخ در هفته‌های اخیر در مسیر رسیدن به روزهای اوج خود در سال‌های دور گام برداشته است.

ماینتس یک - بوروسیا دورتموند دو

مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا با روزهای آرمانی فصل گذشته فاصله زیادی دارد. بوروسیا دورتموند عصر شنبه به خانه ماینتس رفت تا این روند را تغییر دهد. شاگردان یورگن کلوپ پس از خوردن گل اول موفق به برگرداندن نتیجه شدند و در نهایت میزبان را شکست دادند. پریجیچ کروات نخستین گل بوندس‌لیگایی خود و اولین گل دورتموند در این بازی را زد؛ پیشچک هم در دقیقه ۹۰ از فاصله ۳۰ متری کار ماینتس را تمام کرد.

شالکه چهار - فرایبورگ دو

پرگل‌ترین دیدار هفته را این دو تیم برگزار کردند؛ مسابقه‌ای که در آن میزبان بارها از ضعف مدافعین حریف استفاده کرد و خود را به گل رساند. شالکه اما خود بی‌اشتباه بازی نمی‌کرد و جالب این‌که گل نخست بازی را هم دمبا سیسه در دقیقه دوم برای فرایبورگ به ثمر رساند. سپس فارفان، هونتلار، هولتبی و رائول گلزنی کردند و گل آخر دیدار را هم فرایبورگ زد. فرایبورگ که فصل گذشته خوش درخشید، حال قعرنشین شده است.

آوگسبورگ صفر - هانوفر صفر

تیم تازه‌وارد به دسته برتر، این هفته هم بدون پیروزی باقی ماند. آوگسبورگ که عصر شنبه میزبان هانوفر بود، در نهایت نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل از شاگردان اسلومکا نگرفت. این تیم تنها بوندس‌لیگایی دسته برتر است که تا این‌جای فصل هیچ پیروزی‌ای نداشته است. هانوفر هم که هفته گذشته در دیداری تماشایی دورتموند را شکست داد، ۲۹ سپتامبر/ 7 مهر در چارچوب جام یوفا به دیدار "وُرسکلا پولتاوا" از اوکراین می‌رود.

وولفسبورگ یک - کایزرزلاترن صفر

یکی از مؤثرترین بازی‌های عصر شنبه را وولفسورگ انجام داد. این تیم با اخراج مدافع یونانی خود در ثانیه‌های پایانی نیمه نخست، ۴۵ دقیقه با یک یار کمتر بازی کرد. شاگردان ماگات با وجود این در نیمه دوم به گل رسیدند؛ گلی که اشکان دژآگه ‌آن را به ثمر رساند. البته بازبینی صحنه آهسته نشان داد که پیش از زدن گل، روی دروازه‌بان مهمان خطا شده است. این سه امتیاز وولفسبورگ را از منطقه خطر جدول بیرون کشید.

بایرن مونیخ سه - بایر لورکوزن صفر

با این دیدار بازی‌های شنبه به پایان رسیدند؛ دیداری که در آن بایرن به تاخت‌وتازهای فصل ادامه داد، دروازه خودی را هم‌چنان بسته نگهداشت و بار دیگر نشان داد که برای قهرمانی دورخیز کرده است. مهمان این دیدار اما یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود را اجرا کرد. نایب‌ قهرمان فصل گذشته هر چه فضا مهاجمین مونیخ خواستند در اختیارشان گذاشت. گل سوم مونیخ را آرین روبن که مدت‌ها به دلیل مصدومیت غایب بود، به ثمرر ساند.

وردربرمن دو - هرتا برلین یک

کلودیو پیزارو، ستاره‌ ۳۲ ساله پرویی برمن، در آخرین دیدار این هفته - یکشنبه، ۳ مهر - ۲ گل برای تیمش به ثمر رساند؛ دو گل حساس که برمن در پی آن در مکان دوم جدول نشست. هرتا در این دیدار چیزی از میزبان کم نداشت و حتی گل اول را هم زد. دوندگی شاگردان شاف اما نتیجه را در دقیقه ۹۴ به سود میزبان تغییر داد. لِل و راموس (زننده گل) از تیم مهمان، هر دو در نیمه دوم به دلیل دو اخطاره‌شدن از زمین اخراج شدند.

 

منبع: همشهری آنلاین