همشهری آنلاین: دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در المپیاد علمی دانشجویی کشور به مقام های اول دررشته مهندسی کامپیوتر، مقام دوم در رشته ریاضی و مقام سوم در رشته مهندسی برق دست یافتند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خانم سیدنا، رئیس اداره استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی کشور، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در 7 رشته حضور داشت که سید مهران کاظمی در رشته مهندسی کامپیوتر ربته اول، امیرحسین قدرتی در ریاضی رتبه دوم و محمدرضا حاتمی در رشته مهندسی برق رتبه سوم را کسب کردند.

وی با بیان اینکه المپیاد علمی دانشجویی کشور در دو بخش متمرکز و غیرمتمرکز ازجانب سازمان سنجش برگزار می شود، افزود: در این المپیاد کل دانشگاه ها به 8 قطب تقسیم می شوند که در امتحان مقدماتی از هر قطب یک گروه 5 نفره برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب می‌شوند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: به افرادی که در المپیاد علمی دانشجویی پذیرفته می‌شوند تسهیلاتی ارائه می‌شود که ورود این افراد بدون آزمون در مقاطع بالاتر و تسهیلات بنیادملی نخبگان است.

وی با بیان اینکه برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی به عنوان دانشجویان ممتاز شناخته می‌شوند، افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر همواره پشیبان و حمایت کننده دانشجویان ممتاز بوده و از این دانشجویان حمایت های مادی و معنوی در سطح توان دانشگاه دارد.

سیدنا تصریح کرد: همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز برای برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی تسهیلاتی در نظر می‌گیرد که ورود این افراد به مقاطع بالاتر بدون آزمون است.