گروه حوادث: حکم شلاق 3سارق حرفه‌ای که با ورود شبانه به یکی از بانک‌های شهرستان گتوند در استان خوزستان، دست به سرقت 3میلیارد و 200 میلیون تومان پول نقد زده بودند صبح امروز و در ملأ عام اجرا شد.

 26 آذرماه سال گذشته، ماموران پلیس شهرستان گتوند، در جریان دستبرد شبانه سارقان به یکی از بانک‌های این شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که دزدان، شبانه با تخریب دیوار بانک وارد آنجا شده و بیش از 3 میلیارد تومان پول نقد و چک‌پول را به همراه تجهیزات باارزش دیگر به‌سرقت برده‌اند. با شروع تحقیقات پلیسی، دزدان ناشناس، تحت تعقیب قرار گرفتند و ماموران پس از بازبینی فیلم‌های ضبط‌شده توسط دوربین‌های مداربسته بانک و بررسی سرنخ‌های به جامانده از سارقان به این نتیجه رسیدند که دستبرد شبانه، از سوی باندی صورت گرفته که پیش از این هم در شهرهای دیگر دست به سرقت از بانک‌ها با روشی مشابه زده بودند.

تیم تحقیق، با بازجویی از افراد مظنون، سرکشی به زندان‌های شهرستان‌های اطراف و همکاری با پلیس استان‌های دیگر، موفق شد یکی از سارقان را یک ماه بعد از سرقت در شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی دستگیر کند. با انتقال این سارق به شهرستان گتوند و همکاری او در معرفی دو همدستش، یکی دیگر از سارقان در روزهای پایانی سال 89 دستگیر شد و سومین سارق نیز که پلیس را در یک قدمی خود می‌دید، چند روز پیش از شروع سال 90، با پلیس تماس گرفت و خود را تسلیم کرد. با دستگیری هر سه متهم اصلی پرونده، بخشی از پول‌های مسروقه به بانک بازگردانده شد و اعضای این باند بعد از محاکمه در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شدند.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، متهمان ردیف اول تا سوم پرونده، یعنی اعضای اصلی باند که دارای سوابق متعدد کیفری نیز هستند به اتهام مشارکت در سرقت 3 میلیارد و 200 میلیون تومانی از یکی از بانک‌های شهرستان گتوند، هریک به تحمل 3سال حبس و 74 ضربه شلاق در ملأ عام و رد اموال مسروقه و همچنین به اتهام مشارکت در تخریب درهای ورودی، قفل و سیستم دزدگیر بانک به تحمل 3 سال حبس محکوم شدند. همچنین اعضای این باند با توجه به سوابق کیفری متعدد، به‌ویژه درخصوص سرقت از بانک‌ها و شرکت در قاچاق کالا، به اقامت اجباری به‌مدت 3 سال در شهرستان‌هایی دور از محل سکونت‌شان محکوم شدند و با تایید و قطعی شدن این حکم، صبح امروز آنها برای اجرای حکم شلاق مقابل بانک مورد نظر در شهرستان گتوند انتقال یافتند و بعد از اجرای حکم، برای سپری کردن دوران محکومیت به زندان منتقل شدند.

براساس این گزارش، متهمان در سال‌های گذشته علاوه بر سرقت از بانک شهرستان گتوند، از چندین بانک دیگر در شهرهای شیروان، اشتهارد کرج، آج‌بیشه لاهیجان و خمینی‌شهر اصفهان نیز با شگردی مشابه سرقت کرده و میلیون‌ها تومان پول نقد به سرقت برده بودند.

منبع: همشهری آنلاین