همشهری آنلاین: شامگاه چهارشنبه (6مهر) هشت دیدار دیگر لیگ قهرمانان ا روپا برگزار شد.

هشت دیدار باقیمانده از دور دوم مرحله‌ مقدماتی جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا شامگاه چهارشنبه (۲۹ سپتامبر/ ۶ مهر) برگزار شد.

در گروه E تیم بایر لورکوزن آلمان دومین مسابقه‌ خود در این تورنمنت را با موفقیت به پایان برد. این تیم شامگاه چهارشنبه تیم "گِنک" از بلژیک را با دو گل از پیش رو برداشت. گل‌های لورکوزن را بندِر در دقیقه‌ ۳۰ و بالاک در دقیقه‌ ۹۰ به ثمر رساندند. بالاک ده دقیقه پیش از گل‌زنی به میدان آمده بود.

این موفقیت شاگردان رابین دوت را به رده‌ دوم گروه پنجم رساند. جایگاه نخست در اختیار چلسی لندن است که در دومین بازی خود، چهارشنبه شب در اسپانیا با والنسیا مساوی کرد. بازیکنان چلسی که تا دقیقه‌ ۸۷ با گل لمپارد (۵۶) از میزبان جلو بودند، از روی نقطه‌ پنالتی گل مساوی را دریافت کردند.

در گروه F بوروسیا دورتموند در فرانسه مهمان المپیک مارسی بود. شاگردان یورگن کلوپ با ارائه‌ فوتبالی بسیار پایین‌تر از حد انتظار سه بر صفر مغلوب میزبان شدند. جالب این‌که تحلیل بازی در نهایت نشان داد که حریف آلمانی در بسیاری از موارد از جمله تعداد موقعیت‌های گل و شمار کرنرها از مارسی برتر بوده است.

به استثنای دقایقی چند در آغاز هر دو نیمه، دورتموند حرفی برای گفتن نداشت و هم‌چون لیگ برتر آلمان در تبدیل موقعیت‌ها به گل با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود. مدافع قهرمانی بوندس‌لیگا دو بار هم دیرک دروازه‌ مارسی را به لرزه درآورد.

فوتبال مارسی هم چندان درخشان نبود. شاگردان دیدیه دشام اما از موقعیت‌های به‌دست آمده بهترین استفاده را بردند و از روی اشتباه‌های مدافعین حریف به گل رسیدند. گل سوم مارسی از روی ضربه‌ پنالتی‌ای بحث‌برانگیز به ثمر رسید. از نکات جالب این دیدار اخراج جوردن آیو در ثانیه‌های پایانی بود. مهاجم غنایی‌تبار مارسی در دقیقه‌ ۷۱ به بازی آمد و ۲۳ دقیقه‌ بعد با کارت زرد دوم داور از بازی اخراج شد.

در همین گروه آرسنال دو بر یک بر المپیاکوس پیروس یونان غلبه کرد.

با احتساب امتیاز دیدارهای این هفته، مارسی و آرسنال با ۶ و ۴ امتیاز در مکان‌های اول و دوم جدول گروه ششم هستند. دورتموند و المپیاکوس (بدون امتیاز) در جایگا‌های بعدی نشسته‌اند.

در دیگر بازی‌های چهارشنبه‌شب در گروه G زنیت سن‌پترزبورگ مهمان پرتغالی خود پورتو را سه بر یک شکست داد ومصاف شاختار دونتسک و آپوئل نیکوزیا با تساوی یک بر یک به پایان رسید.


اما در پرگل ترین دیدار چهارشنبه و در گروه H بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی، میزبان اوکراینی خود را پنج بر صفر از پیش رو برداشت. گل‌های پدرو، مسی (دوبار) و داوید ویا در کنار گل به خودی مدافع تیم " باریسو" این نتیجه را شکل داد. ویکتوریا پلزنیه هم دراین شب با ۲ گل در خانه‌ میلان تن به شکست داد.

بارسلونا در گروه هشتم با ۴ امتیاز پیشتاز است. میلان با همین تعداد امتیاز و ۳ گل کمتر دوم است. ویکتوریا پلزنیه (جمهوری چک) و باته بارسیو هم هر کدام با یک امتیاز در مکان‌های بعدی قرار دارند.

 

منبع: همشهری آنلاین