همشهری آنلاین: آمار کشته‌شدگان دو توفان اخیر در فیلیپین به گفته مقام‌های مسئول به 59 نفر رسید.

توفان نسات  که در منطقه به پدرینگ معروف است جان 55 نفر را گرفت و آمار مرگ و میر در اثر توفان نالگائه  معروف به کی اِل در منطقه،امروز 11 مهر به 4 نفر رسید.

چندین شهر در ایالت بولاکان و پامپانگا در لوزان مرکزی بعد از باران‌های مدوام به دنبال بروز توفان نسات در هفته گذشته و رهاسازی اب 4 سد در اطراف این شهرها، زیر آب رفته‌اند.

شهر کالومپیت در ایالت بولاکان بیشترین آسیب را دیده است.ساکنان این شهر چندین روز بالای سقف ساختمان‌ها در محاصره سیل بودند.

شورای ملی مدیریت و کاهش خطرات بلایا اعلام کرده است باوجود کم شدن سیلاب هنوز صدها خانواده در مرکزهای خاص این افراد هستند . توفان نسات 43 هزار خانه را خراب کرده است.این شورا میزان خسارت به زیرساخت و محصولات کشاورزی را تقریبا 183 میلیون دلار برآورد کرده است.

توفان نالگائه که شنبه این هفته وارد فلیپین شد آسیب‌های و خسارت‌های ایجاد شده در اثر توفان نسات را دوچندان کرد.این توفان بیشتر در طول منطقه‌های بالایی جزیره لوزان رخ داد، یعنی درست ایالت‌های تولیدکننده محصولات کشاورزی ، ایزابلا، کاگایان و کوردیلراس را هدف قرار داد.

گل‌ولای حاصل از بروز سیل بخش زیادی از یک بزرگراه را فرا گرفت و سبب شد دسترسی به شهر کارانگالان در نوئوا اسیجا غیرممکن شود.

 

منبع: همشهری آنلاین