گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری را به مناسبت فرارسیدن ولادت امام‌رضا(ع) اعلام و برخورداری از نشاط و شادی دینی را از الزامات محتوایی این فعالیت‌ها دانست.

سید‌محمدهادی ایازی گفت: به مناسبت روز میلاد کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه‌معصومه(س) و روز یازدهم ذی‌القعده مصادف با روز تولد امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) که دهه کرامت نامیده می‌شود شهرداری تهران اجرای ویژه‌برنامه‌هایی را با هدف نشر و گسترش فرهنگ منور رضوی در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: مردمی بودن جشن‌های دهه کرامت و افزایش مشارکت‌های شهروندی در برگزاری مراسم وجه تمایز برنامه‌های امسال است. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از نامگذاری جشن‌های سراسری دهه کرامت تحت عنوان مهر هشتم خبر داد و افزود:

برگزاری جشن‌های سراسری دهه کرامت تحت عنوان مهر هشتم در 220‌مسجد و 220 بوستان شهر تهران در طول این دهه، هویت بخشی به سیمای بصری شهر با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی پرتابل، بیلبوردها و عرشه پل‌ها با محوریت جملات و حکمت‌های رضوی از برنامه‌های مدیریت فرهنگی شهر تهران در این ایام به شمار می‌آید. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری جشن سایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی در تهران خبر داد و گفت:

ویژه‌برنامه سایه خورشید که با حضور خادمان حرم رضوی در شهر تهران و به‌مدت 5 شب برگزار می‌شود به همراه برگزاری جشن عبودیت در حرم حضرت‌عبدالعظیم حسنی جهت دخترانی که به سن تکلیف رسیده‌اند ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری در این ایام محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: شهرداری تهران بر این باور است که در بستر پاسداشت این ایام پربرکت تعمیق فرهنگ شهروندی با تکیه بر منابع دینی و با اقبال عمومی و مردمی به وقوع خواهد پیوست.

منبع: همشهری آنلاین