همشهری آنلاین: رئیس جمهور بر استفاده از استعدادهای بومی و اقلیم هر منطقه‌ای برای پیشرفت همه جانبه در استان‌ها تأکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در جمع ایثارگران و مدیران استان با اشاره به اینکه هر منطقه‌ای از ایران شرایط آب و هوایی و فرهنگ خاص خود را داراست، گفت: باید برنامه ریزی مسئولان متناسب با این ظرفیت‌ها در نظر گرفته شود تا هزینه‌های اضافی برای توسعه استان‌ها صرف نشود.

وی با اشاره به نیروگاه همدان و آب زیادی که این نیروگاه مصرف می‌کند باعث خشکسالی زمین‌های اطراف می‌شود گفت: دیشب در هیئت دولت تصویب شد که آن قسمت از نیروگاه که آب نمی‌خواهد کار کند و بقیه‌اش به حال تعلیق در بیاید و در مقابل با احداث نیروگاه های کوچک در شهرستان برق منطقه را تأمین کنیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نخبه‌های فرهنگی استان همدان و لزوم شناسایی آنان در جهان نظیر باباطاهر و مسیرسیدعلی گفت: اگر این نخبگان را به جهان معرفی کنیم حرف بسیاری برای گفتن دارد به طوری که پزشکی دنیا به سمت پزشکی سینوی روی آورده و امروز طب سنتی بسیار مطرح تر از پزشکی نیون است.

وی افزود: اگر ایمان بیاوریم که فرهنگ اسلامی، جهانی خواهد شد باید به تأثیرات این فرهنگ نیز ایمان بیاوریم و همه امور خود را در کشور متناسب با این فرهنگ برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: بعضی ها فکر می‌کنند مردم آمریکا در رفاه هستند ولی فرهنگ سرمایه داری غرب فرهنگ مصرفی است که به این وسیله مردم را به اسارت گرفته‌اند و نظام اقتصادی خود را طوری برنامه ریزی کرده‌اند که اگر یک روز سر کار نروند اقتصاد فلج و مردم بیچاره می شوند در حالی که فرهنگ ما متفاوت است.

احمدی نژاد با اشاره به ظرفیت گردشگری در استان گفت: با استفاده از فرهنگ بومی می توان چنان در بخش گردشگری کار کرد که بیکاری در این استان پیدا نشود .

وی افزود: با توجه به کم آبی استان همدان باید شیوه غرقابی که اشتباه است تغییر دهیم که به این منظور امسال 85 درصد یارانه دولت به استان همدان داده است.

وی با اشاره به وجود 65 هزار متخصص کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی گفت: این تخصص‌ها و استعدادها را سرزمین کشاورزی ببریم و از آن‌ها بهینه استفاده کنیم.

احمدی نژاد همچنین بر استفاده از انرژی بهینه برای توسعه تأکیدکرد و گفت: باید به این مسئله که انرژی برق و گاز قادر به تبدیل به هم هستند توجه کنیم و این مسئله را در روند توسعه توجه کنیم.

وی با بیان این که ایثارگران نشان افتخار بر سینه عـالـم است گفت: با توجه به ایثارگری همسران و مادران شهدا باید گفت: شهیدان و جانباران در ثواب مادران و همسران خود شریک هستند.

احمدی نژاد به نخبگان کشور نظیر پروفسور زلفی گل هم اشاره کرد و گفت: عالـم پروری از ویژگی‌های استان همدان است و دروازه ورود علم سلسله امامت و ولایت است که اگر آن را در نظر بگیریم رشد علم جهشی خواهد شد.

در این مراسم به 9 نفر از همسران شهدای استان نشان ایثار اهدا شد و به پروفسور زلفی گل نشان درجه 2 پژوهش اهدا کرد.

منبع: همشهری آنلاین