همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیداری ملت‌ها را سرمایه بزرگی برای آینده خواند و گفت: افزایش آگاهی و دانش، گسترش رسانه‌های جدید و مضاعف شدن روحیه امید، آینده بهتری را برای منطقه و کشور عزیز ایران نوید خواهد داد.

به گزارش مهر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، اعتقادات، عبادات و اخلاقیات را سه رکن اساسی دین مبین اسلام خواند و با تاکید بر لزوم پایبندی و اجرای همزمان و جمیع این اصول، تصریح کرد: اگر به دور از سلایق شخصی، مجموع عقاید، اخلاقیات و عبادات اسلام با هم عمل شود، جامعه دارای تعادل خواهد بود و در غیر این صورت نظام جامعه اسلامی دچار اخلال و رفتار و گفتار دچار تناقض خواهد شد.

 وی با اشاره به این‌که براساس آیات قرآن تبعیض در اجرای اصول اسلام کفر به همراه دارد، گفت: نمی‌شود در جامعه مکرر بر عبادات و عقاید تأکید کرد و چشم بر روی اخلاقیات بست، چرا که این سه رکن با هم جامعه را اسلامی می‌سازند.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه شریفه «یا ایها الذین آمنوا اجتنبوا کثیراً من الظن»، تجسس در افکار و عقاید و زندگی مردم را از مسائل مورد مذمت دین اسلام خواند و تأکید کرد: همه ما باید هوشیار باشیم که اگر برخی اعمال و رفتار ما خلاف دستورات قرآن و اسلام است، توجه و بازگشت کنیم؛ چرا که صلاح و اصلاح جامعه در سایه بازگشت از خطا رخ خواهد داد.

 وی در بخش دیگری از سخنانش تقید به قانون و داشتن مجریان صالح را دو رکن اساسی حیات سیاسی هر جامعه‌ای خواند و با اشاره به این‌که ریشه بسیاری از معضلات کنونی کشور عدم پایبندی به قانون و یا عمل سلیقه‌ای و گزینشی به قانون است، تصریح کرد: ایجاد تزلزل در قانون و عمل نکردن به آن، هرج و مرج و فساد به همراه خواهد داشت.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فعال و در صحنه بودن افکار عمومی و رسانه‌های مسئول را از الزامات پایبندی به قانون توسط مجریان خواند و گفت: خارج کردن افکار عمومی و رسانه‌ها از حوزه نظارت بر عملکرد مسئولان کشور خسران جبران‌ناپذیری را برای جامعه به همراه دارد که مفسده اقتصادی اخیر نمونه بارز این مسئله است.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هوشیاری و عمل به وظایف توسط نهادهای نظارتی را شرط عدم تکرار و اصلاح مفاسد اقتصادی و اداری خواند و گفت: همه ارگان‌ها و سازمان‌ها باید به وظایف خود به درستی عمل و از خود سلب مسئولیت نکنند.

 رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش فعالیت آزاد و مسئولانه تشکل‌های دانشجویی را از الزامات دانشگاه پیشرو و نیز جامعه پویا خواند و تصریح کرد: مسئولان و تصمیم‌گیران کشور باید طوری عمل کنند تا دانشجویان و جوانان با سلایق گوناگون مشتاقانه در تشکل‌های دانشجویی حضور و کشور و انقلاب را از آن خود بدانند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بیداری ملت‌ها را سرمایه بزرگی برای آینده خواند و گفت: افزایش آگاهی و دانش، گسترش رسانه‌های جدید و مضاعف شدن روحیه امید، آینده بهتری را برای منطقه و کشور عزیز ایران نوید خواهد داد.

 وی از تحولات منطقه‌ای به عنوان خیزش مبارک اسلامی نام برد و گفت: زور و تحمیل در عصر کنونی توسط افکار عمومی آگاه پذیرفته شده نیست و دیکتاتورها رفتنی و در حال نابودی هستند.

 بنابراین گزارش، در ابتدای این دیدار آقایان جعفری، نمازی و صفری از اعضای شورای مرکزی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به طور جداگانه گزارشی از نحوه شکل‌گیری و فعالیت این سازمان و مشکلات پیش روی تأسیس و فعالیت تشکّل‌های دانشجویی و نیز تحولات و سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ارائه کردند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها