همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعای کذب طراحی ترور سفیر سعودی در آمریکا را عاری از هرگونه صحت دانست و قویا تکذیب کرد.

ادعای طراحی ترور سفیر سعودی سناریوی ساختگی آمریکا است

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمانپرست در واکنش به ادعای واهی و بی اساس مقامات آمریکایی ضمن محکوم کردن هرگونه عملیات تروریستی افزود: این گونه رفتارهای نخ نما که مبتنی بر سیاست های خصمانه و دیرینه محور آمریکایی - صهیونیستی است نمایش مضحکی به شمار می رود که در راستای سناریوسازی های خاص و با اهداف تفرقه افکنانه از سوی دشمنان اسلام و منطقه تعقیب می شود.

وی تصریح کرد: طراحان این قبیل سناریوهای ساختگی هدفی جز ایجاد اختلاف و کمک به خروج رژیم صهیونیستی از انزوای موجود ندارند.

مهمانپرست تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر اخلاق و ارزش های اسلامی بوده و همواره نسبت به خطر توطئه دشمنان منطقه هشدار داده است و این قبیل سناریوسازی های تکراری در شرایطی از سوی محور آمریکایی - صهیونیستی مطرح می شود که منطق و سیاست های آمریکا در داخل و در سطح منطقه با یک ناکارآمدی جدی و اعتراض های گسترده داخلی و جهانی مواجه شده است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت که روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی مبتنی بر احترام متقابل بوده و طرح چنین ادعای کذبی ره به جایی نبرده و تأثیری در اذهان عمومی بر جای نخواهد گذاشت.

نماینده ایران در سازمان ملل:
اتهامات بی‌اساس آمریکا علیه ایران عامل بی‌ثباتی در خلیج فارس است

سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل در خصوص اتهام اخیر امریکا به ایران تاکید کرد: آمریکا با جعل اتهامات علیه ایران تلاش می کند توجهات را از مسائل جاری اقتصادی و اجتماعی در این کشور منحرف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد ، از ادعاهای اخیر مقامات آمریکائی علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نقش کشورمان در توطئه برای ترور یک دیپلمات خارجی در واشنگتن ابراز انزجار و این اتهامات جعلی را که براساس ادعاهای یک فرد مشکوک شکل گرفته را رد کرد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان در نامه خود که رونوشت ان برای رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز ارسال شده است ،تصریح کرد : هرکشوری می تواند ، کشورهای دیگر را با چنین داستانهای جعلی متهم نماید . به هر حال این اقدام سابقه خطرناکی در روابط میان کشورها ایجاد می کند .

محمد خزاعی اضافه کرد : جمهوری اسلامی ایران همواره تروریسم را در همه اشکال ان محکوم کرده است و خود یک قربانی تروریسم است که نمونه اخیر و روشن ان ترور تعدادی از دانشمندان هسته ای ایران طی دوسال گذشته می باشد که از سوی رژیم صهیونیستی و با حمایت امریکا انجام پذیرفت .

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود : ملت ایران طالب دنیائی بدون تروریسم است و جنگ افروزان فعلی آمریکا و ماشین تبلیغاتی آن علیه ایران را نه فقط بعنوان تهدیدی علیه خود بلکه بعنوان تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه ای می داند . وی تاکید نمود :جمهوری اسلامی ایران نسبت به عواقب این سناریوی خطرناک هشدار می دهد و معتقد است ادامه چنین سیاستهای تفرقه افکنانه ای تاثیرات وخیمی بر صلح وامنیت بر جای خواهد گذاشت .

محمد خزاعی ادعا های اخیر آمریکا را اقدامی سیاسی و نشانه ای از کینه توزی آن کشور در قبال ملت ایران دانست و افزود : جمهوری اسلامی ایران قاطعانه و با شدید ترین لحن ممکن این ادعا های شرم اور توسط مقامات امریکائی را محکوم می کند و آنرا به مثابه توطئه ای شیطانی در راستای سیاستهای ضد ایرانی آنها می داند که در پی انحراف توجهات از مسائل جاری اقتصادی و اجتماعی در داخل و انقلابها و اعتراضات علیه دیکتاتوریهای مورد حمایت امریکا در خارج از آن کشور است .

سفیر و نماینده دائم کشورمان تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران بر عزم خود برای حفظ روابط دوستانه با همه کشورهای منطقه بویژه همسایگان مسلمان تاکید نموده و از همه می خواهد نسبت به اقدامات اهریمنی که ثبات و صلح و روابط دوستانه دولتها در منطقه ما را هدف گرفته اند ، هوشیار باشند .

محمد خزاعی در پایان نامه خود تاکید کرد : شما در جایگاه دبیرکل سازمان ملل متحد مسئولیت دارید تا افکار عمومی جهانی را در خصوص عواقب خطرناک سیاستهای جنگ افروزانه دولت بر صلح وامنیت بین المللی آگاه کنید .

وی از دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست نمود تا این نامه بعنوان اسناد مجمع عمومی و شورای امنیت این سازمان منتشر شود.

اتهام زنی آمریکا علیه ایران برای انحراف افکار جهانی از «قیام وال استریت» است

علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به ادعای مقامات آمریکا در مورد طراحی کشورمان برای ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا، گفت: بدون تردید این توطئه جدید آمریکایی - صهیونیستی است تا افکار عمومی را از بحرانی که اوباما در آن گرفتار شده منحرف کند.

وی افزود: امروز آمریکا شاهد قیامی مردمی به نام قیام وال‌استریت است که این قیام سیاست‌های خصمانه دولتمردان این کشور را هدف گرفته است لذا آمریکایی‌ها به دنبال منحرف کردن افکار عمومی از قیام وال‌استریت هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز چنین سیاستی نداشته که بخواهد افرادی را ترور کند بلکه کشورمان خود قربانی تروریست است لذا ادعای مقامات آمریکایی دروغ بزرگی بیش نیست.

بروجردی در پایان این گفت‌وگو طراحی جدید آمریکایی‌ها را شکست خورده عنوان کرد و گفت:‌ که آمریکایی‌ها نمی‌توانند به این شیوه قیام وال‌استریت را منحرف کنند.

معاون وزیر خارجه: آمریکا به ثبات و آرامش ایران حسادت می کند

حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه  در گفت‌وگویی با شبکه خبر در خصوص جنجال اخیر رسانه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر ادعای دستگیری ۲ نفر از اتباع ایرانی که به گفته آنها قصد انجام عملیات تروریستی در پایتخت آمریکا را داشتند، گفت: این اخبار ابهام‌آمیز که به منظور منحرف کردن ذهن مردم دنیا به خصوص آمریکایی‌ها از بحران اخیر این کشور صورت گرفته یک حرکت نخ‌نما و در راستای سیاست‌های خصمانه آمریکایی - صهیونیستی است.

قشقاوی با اشاره به موج عظیم بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و نیز تظاهرات گسترده مردم آمریکا علیه سرمایه‌داری در این کشور خاطرنشان کرد: رسانه‌های غرب و مقامات کشورهای استکباری به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا با این جنجال‌های بی‌اساس افکار عمومی را از بحران اخیر آمریکا و نیز سرنوشت رو به افول رژیم صهیونیستی در منطقه منحرف کرده و قدری از این بار سنگین خود کم کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران براساس اخلاق و آموزه‌های اسلامی همواره حرکت‌های تروریستی را محکوم کرده است ضمن تکذیب این جنجال اخیر رسانه‌ای علیه کشورمان آن را یک سناریوی تبلیغاتی و بی‌اساس عنوان کرد.

معاون وزیر خارجه ادامه داد:‌ روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان علی‌رغم برخی اختلاف دیدگاهها براساس احترام متقابل میان مسلمانان است و این اقدامات که به منظور ایجاد اختلاف در منطقه صورت گرفته کمترین تأثیری نخواهد داشت.

قشقاوی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در آرامش و ثبات کامل به سر می‌برد و همین امر موجب ناراحتی و عصبانیت مقامات آمریکایی و صهیونیستی شده است که می‌خواهند این آرامش و ثبات را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: فردا در گوشه‌ای از کشور عزیزمان شاهد پیوند عمیق مردم و رهبری نظام خواهیم بود که این امر همبستگی و علاقه ملت ایران را به نظام جمهوری اسلامی که موجب حسادت کشورهای استکباری شده است، نشان می‌دهد.

منبع: همشهری آنلاین