تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱

محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس صبح روز گذشته واژه و پست جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کرد.

«مدیر راهبردی» پستی است که رویانیان در این شرایط بحرانی به علی پروین داد تا او فعلا همه‌کاره پرسپولیس شود.حالا پروین اختیارات فنی را به‌دست گرفته و استیلی در حقیقت نقش مکمل را روی نیمکت سرخ‌ها ایفا خواهد کرد.‌روز گذشته پروین (عضو هیأت‌مدیره و مدیر تیم)، محمد پنجعلی (عضو هیأت‌مدیره)، جمشید زارع (قائم مقام باشگاه) و محمود خوردبین(سرپرست تیم) جلسه‌ای را برای تعیین وضعیت کادر فنی برگزار کردند و در پایان قرار شد که استیلی فعلا فعالیتش را ادامه دهد. این جلسه در حالی تشکیل شد که حالا پروین مجوز ورود به حیطه اختیارات سرمربی را هم پیدا کرده و همین موضوع مطمئنا چالش‌های جدیدی را در باشگاه به‌وجود خواهد آورد. پروین با بازیکنان پرسپولیس هم جلسه داشت و از آنها خواست که نتایج ضعیف هفته‌های قبل را جبران کنند.

دخالت می‌کنم

پروین که حالا پست جدیدی گرفته می‌گوید: «من همان پروین قبل هستم و با نام مدیر تغییری نکرده‌ام. استیلی با قدرت کار خود را دنبال می‌کند و ما هم با او صحبت‌های لازم را انجام می‌دهیم.»
پروین حالا با صراحت می‌گوید که در مسائل فنی دخالت خواهد کرد: «تا اینجا هیچ دخالتی در امور فنی تیم نکردم و هیچ نظری ندادم ولی از الان در کارهای فنی دخالت می‌کنم و نظرهایم را می‌گویم. از این به بعد یک پرسپولیس پروینی خواهید دید، البته هرگز روی نیمکت نمی‌نشینم. در ضمن ما هیچ اولتیماتومی به استیلی ندادیم و سفت و سخت از او حمایت می‌کنیم.» او در پاسخ به این سؤال که چرا رویانیان درجلسه نبود می‌گوید: «قرار نبود ایشان در جلسه باشد، این جلسه کادر فنی و بازیکنان با من بود.»

پرسپولیس درصورت نتیجه‌نگرفتن مقابل نفت تهران شرایط بدتری پیدا خواهد کرد ولی پروین می‌گوید: «اگر پرسپولیس بازی بعد را هم ببازد، استیلی خواهد ماند.» البته پروین این حرف‌ها را برای ایجاد آرامش در اردوی سرخ‌ها مطرح می‌کند و طبیعی است که او درصورت نتیجه‌نگرفتن استیلی تصمیمات جدیدی خواهد گرفت. او سال گذشته هم با تصمیم مالک باشگاه استیل‌آذین به این تیم بحران‌زده آمد ولی هیچ کمکی به این تیم نکرد و آنها در نهایت سقوط کردند.‌

احتمال اخراج استیلی

پروین در شرایطی به‌عنوان مدیر راهبردی پرسپولیس انتخاب شد که پنجعلی یکی از اعضای هیأت‌مدیره این باشگاه نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. پنجعلی می‌گوید: «خودم اطلاع نداشتم که پروین مدیر پرسپولیس شده و اصلا نمی‌دانم شرح وظایف پروین چه چیزی است.» پنجعلی در مورد حرف‌های پروین مبنی بر دخالت در کارهای فنی و اینکه از این پس پرسپولیس پروینی را خواهید دید، می‌گوید: «علی آقا شوخی کرده است.» پروین روز گذشته اعلام کرد که قرار نبوده جلسه هیأت‌مدیره برگزار شود ولی حرف‌های پنجعلی نشان می‌دهد که اظهارنظرهای مسئولان پرسپولیس تناقض دارد. پنجعلی می‌گوید:«قرار بود جلسه برگزار شود ولی مثل اینکه مشکلاتی برای برخی از اعضای هیأت‌مدیره پیش آمده و رویانیان هم در جای دیگری جلسه داشته است.

ان‌شاءالله همه تصمیم‌ها در جلسه امروز هیأت‌مدیره که ساعت 10:30 است، گرفته خواهد شد.» پنجعلی از امکان تغییر کادر فنی در جلسه امروز هیأت‌مدیره خبر می‌دهد: «ما باید همیشه امکان تغییر مربی را در پرسپولیس حفظ کنیم. اصلا صحبت برکناری در میان نیست و حتی نمی‌شود آن را ظلم قلمداد کرد اما این طبیعت فوتبال ماست. امسال شرایطی برای استیلی به‌وجود آمده که تاکنون برای هیچ مربی‌ای در تاریخ پرسپولیس رخ نداده بود. گزینه زیاد است و مطمئن باشید اگر بگردیم گزینه مناسب را پیدا می‌کنیم.» این در حالی است که استیلی مثل همیشه شکایتی ندارد و می‌گوید:« من مشاوره را دوست دارم. پروین بزرگ ماست و خوشحال می‌شوم نکاتی را به من یادآوری کند. من شرمنده هواداران هستم، اما می‌ایستم و می‌جنگم تاپرسپولیس به موفقیت برسد.»

منبع: همشهری آنلاین