گروه حوادث: با گذشت 25 روز از قتل 5 عضو یک خانواده زاهدانی به ضرب گلوله، اسرار این جنایت هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

 نخستین روز مهرماه امسال 5 عضو خانواده‌ای در زاهدان سوار خودروی زانتیای خود شدند تا برای شرکت در یک مراسم عروسی راهی شهرستان خاش شوند. آن روز مراسم عروسی به‌خوبی برگزار شد و روز بعد آنها تصمیم گرفتند به خانه بازگردند؛ غافل از اینکه بین راه حادثه شومی در کمین آنهاست. سید امیر، پسر جوان خانواده در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: خواهرم پشت فرمان زانتیا نشسته بود و به غیر از او مادرم، برادر 21 ساله‌ام و 2 خواهر‌زاده 17 و 10 ساله‌ام به نام‌های بی‌نظیر و احمد نیز سوار ماشین بودند.

او ادامه می‌دهد: آنها وقتی برای شرکت در مراسم عروسی خانه را ترک کرده بودند، هر چه طلا داشتند همراه خودشان برده بودند و روز بعد در مسیر برگشت به زاهدان بودند که در نزدیکی شهرستان خاش آن حادثه اتفاق افتاد.

رگبار مرگ

خودروی زانتیا در جاده خاش - زاهدان در حرکت بود. عقربه‌های ساعت 5 بعدازظهر را نشان می‌داد که یک دستگاه پژو 405 نقره‌ای پشت سر این خودرو قرار گرفت و برای سبقت وارد خط مخالف شد. زن جوان که پشت فرمان زانتیا بود ناگهان متوجه شد که تمامی سرنشینان پژو صورتشان را با دستمال پوشانده‌اند اما پیش از اینکه چیزی بگوید، صدای رگبار گلوله فضا را پر کرد. یکی از گلوله‌ها به سر زن جوان اصابت کرد و او در دم جان باخت. زانتیا که با سرعت زیادی در حرکت بود پس از مرگ راننده از مسیر خارج و در شانه خاکی جاده واژگون شد. 3 مرد نقابدار که اسلحه در دست داشتند از ماشین بیرون آمدند و خودشان را به زانتیا رساندند. در همین هنگام راننده یک خودروی عبوری به تصور اینکه خودروی زانتیا دچار سانحه شده، توقف کرد و به سرعت از ماشین پیاده شد. مردان نقابدار با دیدن این مرد چند گلوله به اطراف او شلیک کردند و وی که به‌شدت ترسیده بود با عجله خودش را به خودرویش رساند و از محل دور شد.

امیر ادامه می‌دهد: آن مرد که تنها شاهد حادثه بود چند متر آن‌طرف‌تر از محل حادثه دوباره توقف کرد و دید که چطور مردان مسلح نقابدار با شلیک گلوله اعضای خانواده‌ام را که سوار زانتیا بودند به قتل رساندند. این افراد پس از جنایت، تمامی طلاهای آنها را سرقت کردند و سوار بر خودروی خود پا به فرار گذاشتند.

در جست‌وجوی قاتلان

با فرار عاملان جنایت از محل، تنها شاهد ماجرا پلیس را در جریان قرار داد و تیمی از ماموران راهی محل حادثه شدند. آنها وقتی به محل رسیدند که تمامی 5 سرنشین زانتیا جان باخته بودند و از همان زمان تحقیقات برای شناسایی عاملان جنایت شروع شد. با گذشت 25 روز از این حادثه گرچه تعدادی مظنون در این خصوص دستگیر شده‌اند، اما هنوز از عاملان اصلی جنایت اطلاعی در دست نیست و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین