همشهری آنلاین: پرفسور علیرضا یلدا پدر دانش بیماریهای عفونی ایران به پاس سالها تحقیق و پژوهش در حوزه بیماریهای عفونی با حضور وزیر بهداشت مورد تقدیر قرار گرفت.

پرفسور علیرضا یلدا به دلیل پژوهشهای برجسته در زمینه بیماریهای عفونی، توانایی در امر آموزش و سجایای اخلاقی در برخورد با بیماران، همکاران و شاگردان دوشنبه با حضور وزیر بهداشت تقدیر شد. در این مراسم پرفسور یلدا با بیان اینکه امیدوارم لایق این سپاسگزاری از جانب شما باشم گفت: بدبخت ترین استاد فردی است که تا همیشه در نزد شاگردان خود استاد باقی بماند. در این صورت هیچگاه علم توسعه و پیشرفت نمی یابد.
 
پرفسور یلدا این مراسم را مقدس ترین مجالس دانست و با تاکید بر اینکه انسان تنها یک مغز پزشکی ندارد یادآور شد: در کنار این مغز پزشکی، آدمی دارای مغز معنوی است و کسی موفق است که بتواند هر دو مغز را بارور سازد.
 
یلدا همچنین اضافه کرد: در صورتی که انسان بتواند عقل معنوی خود را توسعه دهد می تواند از جهالت رهایی یابد و معنویات را جذب کند.
 
در این مراسم که در قالب کنگره بین المللی پزشکی برگزار شد، دکتر مرضیه وحید دستجردی و دکتر باقی لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اهدای لوح های یادبود از مقام شامخ این استاد قدردانی کردند علاوه بر این لوح استاد ممتازی پرفسور یلدا به وی اهدا شد.
 
استاد پروفسور دکتر علیرضا یلدا در مدت کوتاهی به بالا‌ترین پایه علمی‌ دانشگاهی که همان استادی ممتاز دانشگاه است، دست یافت. وی مولف 17 کتاب ارزنده در دانش و اخلاق پزشکی‌ و مقالات بی‌ شمار علمی‌ است.  به استاد یلدا تاکنون بیش از 20 جایزه علمی‌ به موجب خدمات برجسته و شاخص آموزشی و پژوهشی اعطا شده است. استاد پروفسور دکتر علیرضا یلدا نخستین پزشک و استاد ایرانی‌ است که نشان علمی‌ " چهره‌های ماندگار" به ایشان اعطا شده است. دانشکده پزشکی‌ زنجان نشریه علمی‌ - پزشکی خود را به پاس احترام به خدمات بی‌ نظیر پروفسور یلدا به نام ایشان "یلدا" نامگذاری کرده است.
 
استاد پروفسور یلدا به حق به استاد استادان و پدر دانش بیماریهای عفونی ایران لقب گرفته است.
 
روز پنجشنبه 5 آبان ماه 34 محقق ایرانی داخل و خارج کشور معرفی و جایزه پرفسور یلدا به آنها اهدا می شود.