گروه شهری: سفیر ژاپن در کشورمان در بازدید از مراحل ساخت تونل نیایش، این پروژه شهری را یکی از افتخارات جامعه مهندسی ایران قلمداد کرد.

 به گزارش روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، کین ایچی کومانو با اشاره به تغییرات محسوس شهر تهران در سال‌های گذشته، گفت: چهره پایتخت ایران در سال‌های اخیر دگرگون شده و شتاب این تغییر و تحولات به‌گونه‌ای است که اگر کسی حتی یک سال از تهران دور باشد، در بازگشت به این شهر متوجه تغییرات صورت گرفته خواهد شد.

سفیر ژاپن، راه‌حل مشکل ترافیک معابر شهری در کلانشهری چون تهران را ساخت تونل‌ها و پل‌های متعدد دانست و افزود: تهران مثل توکیو برای بهبود جریان حرکت خودروها در معابر شریانی، باید از فضاهای روسطحی و زیر سطحی بیشترین بهره را ببرد، در واقع این شهرهای چند لایه هستند که می‌توانند به جمعیت میلیونی خود خدمات مناسب حمل‌ونقل ارائه کنند.

به گفته وی اگر این فعالیت‌ها نباشد، مطمئن باشید شهری مثل توکیو نیز با مشکل ترافیک دائمی بزرگراه‌های خود مواجه خواهد شد. البته با وجود معابر چند سطحی نیز در برخی اوقات شبانه روز، شاهد بروز ترافیک سنگین در خیابان‌ها و بزرگراه‌های توکیو هستیم.

کین ایچی کومانو ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در شهر تهران برای افزایش مساحت معابر زیرسطحی و روسطحی گفت: امروز وقتی مراحل ساخت تونل نیایش را مورد بررسی قرار می‌دهیم، متوجه افزایش سطح دانش فنی و تجربه عملیاتی مهندسان ومدیران شهری در کشور ایران می‌شویم. در حقیقت به‌نظر می‌رسد تجربه ساخت تونل‌های رسالت و توحید، امروز به بهترین نحو ممکن در ساخت یک تونل عظیم و تحسین‌برانگیز شهری به کارآمده است.

سفیر ژاپن اظهار داشت: من 23 سال پیش نیز سفیر کشورم در ایران بودم و امروز که دوباره این سمت را بر عهده گرفته‌ام، به واقع از تغییرات صورت گرفته در تهران شگفت زده شده‌ام. شاید یکی از تحسین‌برانگیزترین تحولات سال‌های اخیر، پیشرفت دانش مهندسان و افزایش خودباوری و توانمندی مدیران ایرانی باشد.

به گفته وی تونل نیایش با این حجم عملیات و سرعت و دقتی که در راه ساخت آن مبذول می‌شود، نقطه عطفی در کارنامه جامعه مهندسی و البته مدیریت شهری تهران به حساب می‌آید.

مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این بازدید سفیر ژاپن در ایران و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در جریان آخرین اطلاعات فنی این پروژه قرار داد.

منبع: همشهری آنلاین