گروه شهری: معاون خدمات شهری با تاکید بر اینکه بحث احداث گورستان‌های جدید در سطح شهر با هدف تقسیم تراکم جمعیت شکل می‌گیرد از احداث دو گورستان در شرق و غرب تهران خبر داد.

حسین کلخورانی با بیان این مطلب افزود: در حال پیگیری برای احداث دو گورستان در غرب و شرق تهران هستیم و رایزنی‌ها برای احداث گورستانی در شرق تهران و در حاشیه بزرگراه شهیدبابایی صورت گرفته است.

وی درخصوص بحث توسعه بهشت‌زهرا اظهار کرد: توسعه بهشت‌زهرا در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و در این راستا شهرداری تعهدات عمرانی را برای مردم جنوب شهر درنظر دارد که هم‌اکنون برخی از این تعهدات به‌طور کامل انجام شده و برخی با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در حال اجراست و این اقدام‌ها با هدف کاهش فاصله شمال و جنوب شهر به انجام می‌رسد که خوشبختانه در حال حاضر توانسته‌ایم رضایت نسبی شهروندان را محقق‌سازیم.

وی در ادامه درخصوص احداث گورستان در شرق و غرب تهران اظهار کرد: به‌دلیل محدودیت در تعداد قبور بهشت‌زهرا نمی‌خواهیم گورستان‌ها را توسعه دهیم.

کلخورانی با اشاره به اینکه براساس قانون مصوب سال 64، سازمان بهشت‌زهرا می‌تواند با فروش قطعات قدیمی هزینه بقیه قطعات را تأمین کند، عنوان کرد: در این راستا می‌کوشیم هزینه‌ها را ثابت نگه داریم و در این مورد حداقل قیمت خرید قبور 350‌هزار تومان و حداکثر 15 میلیون تومان برای قبور 40‌ساله است. البته قبور 15‌میلیونی کمتر از 5‌درصد است و غالب قبرهایی که فروخته می‌شود در قطعات 50 تا 111 است که بین3.5تا 5 میلیون تومان قیمت دارد و قدمت قبر هم 20 تا 30 سال است.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌ فروش قبور در بهشت‌زهرا به انجام نمی‌رسد و فروش قبور منحصر به زمانی است که برای فرد متوفی اقدام به خرید قبر کنند، گفت: اگر کسی متوفی نداشته باشد و تقاضای خرید قبر کند، مطمئناً با آن موافقت نمی‌شود.

منبع: همشهری آنلاین