همشهری آنلاین: سونیتا ویلیامز فضانورد زنی که در ایستگاه بین‌المللی فضایی بین‌الملل به سر می‌برد یک شنبه 4 فوریه (15 بهمن) رکورد بیشترم راه پیمایی فضایی زنان را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس ویلیامز یک شنبه به همراه یکی از سرنشینان  ایستگاه بین المللی فضایی، زمان کلی راه پیمایی فضاییش را به 22 ساعت و 27 دقیقه رساند.

ویلیامز به همراه مایکل لوپز آلگریا برای اراتقای سیستم سرمایشی دو بار در چند روز اخیر در فضا راه پیمایی کرده است که با احتساب راه پیمایی ماه دسامبر او، میزان راه پیمایی هایش در فضا 22 ساعت و 27 دقیقه می شود.

قرار است سومین راه پیمایی فضایی سرنشینان ایستگاه بین المللی پنج شنبه انجام شود که خود این امر هم رکورد جدیدی برای ناسا به شمار می رود چون تا به حال هیچ وقت سه راه پیمایی فشرده بدون این که یک شاتل به ایستگاه متصل باشد در یک بازه زمانی به این کوتاهی انجام نشده است.

قرار است آلگریا در تاریخ 22 فوریه یک راه پیمایی فضایی دیگر با یک مهندس روس انجام دهد. آلگریا در میان فضانوردانی که بیشترین راه پیمایی فضایی را انجام داده اند جایگاه سوم را در اختیار دارد و اگر راه پیمایی هایش طبق برنامه پیش بروند تا پایان ماه از جری راس آمریکایی هم پیشی خواهد گرفت.

رأس 58 ساعت راه پیمایی در 9 مرحله فضایی انجام داده است. رکورد بیشترین راه پیمایی فضایی به میزان 77 ساعت و نیم در شانزده مرحله در اختیار آناتولی سولوویف روس قرار دارد.