همشهری آنلاین: معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی عرب با محکوم کردن حملات روز گذشته و امروز رژیم صهیونیستی به غزه، از سکوت بین‌المللی در قبال آن انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، محمد صبیح حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی و مناطق مسکونی در نقاط مختلف غزه را که منجر به شهادت بیش از هشت فلسطینی شد، محکوم کرد.

وی جامعه جهانی و گروه چهارجانبه بین‌المللی را به لزوم جلوگیری از این جنایت‌ها و تامین امنیت ساکنان فلسطین اشغالی فراخوانده و تاکید کرد که سکوت تردید برانگیز جهانی در قبال نقض آشکار حقوق بشر، اشغالگران اسرائیلی را به ادامه جنایت های خود تشویق می کند.

الصبیح همچنین تحقیق در این جنایت‌ها و اشد مجازات در حق عاملان آن را خواستار شده و گفت که تل آویو سیاست جنون آمیز توام با افراطی گری را علیه فلسطینی‌ها در پیش گرفته و در صدد ناکام گذاشتن تمام تلاش‌ها برای تحقق روند صلح است.

وی تاکید کرد که تجاوزات اسرائیل و حملات هوایی آن به مناطق مسکونی و نیز توسل به زور و سلاحهای ممنوعه، دلیل دیگری بر نقض قانون بین المللی و ساده ترین قوانین حقوق بشر و معاهده چهارم ژنو مربوط به حمایت از غیر نظامیان در زمان جنگ است.

این مسوول عرب افزود: این تجاوزات ثابت می کند که تل آویو به تلاش‌هایی که برای پیشبرد روند صلح در جریان است بی‌اعتنا است به ویژه اینکه تجاوزات و حملات آن در حالی رخ داده است که گروه چهارجانبه بین المللی در تلاش برای خارج کردن روند صلح از رکود است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها