همشهری‌آنلاین: پنجمین کنفرانس سالانه انجمن جهانی ارتباطات، به مدیریت پروفسور یحیی کمالی‌پور رئیس ایرانی دانشکده ارتباطات و هنرهای زیبای دانشگاه پوردو در مالزی برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه دائمی همایش روابط‌عمومی الکترونیک، در این کنفرانس که به میزبانی کشور مالزی و در هتل ایستانای شهر کوالالامپور برگزار شد، دانشجویان و اساتید دانشگاه از ۲۱ کشور جهان حضور داشتند.

موضوع اصلی کنفرانس امسال جابجایی‌ قدرت در جهان: اقتصاد، سیاست، فرهنگ، و رسانه‌ ها بود که پیرامون آن 60 مقاله علمی، در سه روز (۱۸ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱) ارائه شد.

بنابراین گزارش، وزرای آموزش عالی‌، اطلاعات، ارتباطات، و فرهنگ و وزیر علوم، فناوری و نوآوری مالزی به این کنفرانس پیام کتبی دادند.

در این کنفرانس پروفسور یحیی کمالی‌پور گزارش مبسوطی از تاریخچه و کارکرد کنفرانس ارائه داد.

همچنین دکتر روحانی عبدالله معاون اول وزیر آموزش عالی‌ مالزی و دکتر محمد یوسف کاظم نایب رئیس دانشگاه آسیا پسیفیک که میزبانی کنفرانس را بر عهده داشت سخنانی ایراد کردند.

در این کنفرانس رئیس دانشگاه آزاد و رئیس انجمن آموزش روزنامه نگاری و ارتباطات نیز به عنوان سخنرا نان میهمان در رابطه با مسائل آموزشی‌ و جهانی‌ شدن سخنرانی‌ کردند.

گفتنی است پروفسور کمالی‌پور در مدت حضور خود در مالزی و در پاسخ به دعوت دانشگاه لیم کوک وینگ کوالالامپور در این دانشگاه نیز سخنرانی کرد.

سخنرانی پروفسور کمالی‌پور حول محور مزیت‌های انتشار دیجیتال در شبکه‌های جهانی و همچنین کاربردهای اینترنت در این زمینه بود که با استقبال فراوان شرکت‌کنندگان روبرو شد.

اضافه می‌نماید کنفرانس سالانه انجمن جهانی‌ ارتباطات در ۲۰۱۳ در کشور زامبیا برگزار خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها