لندن: یک شرکت اروپایی نسل جدیدی از حمام‌هایی را که در 10سال آینده عرضه خواهد شد به نمایش گذاشته است.

پرده‌هایی که متن اخبار روی آنها به نمایش در می‌آید فقط بخشی از امکانات این حمام‌ها هستند. کابینت‌های این حمام‌ آنلاین قادر است زمان دقیق مصرف دارو‌ها را یادآوری کند و درصورت تمام شدن آنها به داروخانه سفارش دارو‌های جدید را بدهد. هر یک از اعضای خانواده به محض ورود به حمام‌‌های سال 2021 شناسایی می‌شوند تا دوش آب و شیر‌های وان روی دمای دلخواه آنها تنظیم شود. آینه‌های حمام نیز قابلیت نمایش اینترنت را دارند و برای نمونه فرد می‌تواند در حال دوش گرفتن تمام نوسانات بازار بورس را زیرنظر بگیرد.

دوچرخه 325‌هزار پوندی

لاس‌وگاس: دوچرخه‌ای که انتظار می‌رود در حراجی شهر لاس‌وگاس آمریکا با قیمت 325‌هزار پوند فروخته و رکورددار گران‌ترین دوچرخه جهان شود فقط با بخار کار می‌کند. این دوچرخه عتیقه 117سال پیش ساخته شده و 64کیلومتر سرعت دارد. تاریخچه این دوچرخه نشان می‌دهد که ظاهر و سرعت آن برای مردم قدیم به‌قدری عجیب بوده که مخترع آن توسط پلیس دستگیر شده است. درصورت فروش این وسیله، رکورد فروش گران‌ترین دوچرخه جهان شکسته خواهد شد. رکورد پیشین متعلق به دوچرخه‌‌‌ای بود که در سال 1915ساخته شده بود و در سال 2008 با قیمت 300هزار پوند فروخته شد.

تظاهرات گوسفند‌ی

مادرید: 5هزار گوسفند به‌علاوه 60گاو برای دفاع از چراگاه‌های سنتی و احیای گله‌داری در زمین‌های طبیعی توسط گله‌داران به خیابان‌های شهر مادرید اسپانیا آمدند. به همین علت نیز گردشگرانی که این شهر را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند در مورد علت حضور گوسفند‌ها در خیابان‌های شهر از راهنمای تور سؤال کردند. رئیس اتحادیه گوسفندداران اسپانیا که قدمت تاسیس آن به سال 1273می‌رسد در این باره به خبرنگاران گفت: پیش از این مطابق سنت‌های اسپانیایی گله‌داران می‌توانستند دام‌های خود را در مسیری به‌طول 125هزار کیلومتر جابه‌جا کنند.

نجات گربه از بالای درخت

همپشایر: گربه‌ای که از ترس سگ همسایه 5روز بالای درخت مانده بود سرانجام با تلاش ماموران آتش‌نشانی پایین آورده شد. بلندی درخت کاج که حدود 13متر بود به علاوه کابل‌های برقی که از کنار آن می‌گذشت به کسی اجازه نمی‌داد تا برای نجات گربه‌ گرسنه پا پیش بگذارد. تا اینکه اصرار‌های دختربچه‌های خانواده، امی و ویولا آتش‌نشان‌ها را وادار کرد تا در محل حاضر شوند و چندین بار برای نجات گربه تلاش کنند. سرانجام یکی از ماموران با در دست داشتن یک تکه گوشت ماهی تن، گربه را به سمت خود کشید و او را از درخت پایین آورد.

منبع: همشهری آنلاین