دبیرکل مجمع جهانی انرژی حرکت دولت و مردم ایران در زمینه کاهش تقاضای بی‌رویه انرژی با حذف یارانه‌ها را ستود و اعلام کرد: کشورهای دیگر باید از ایران درس بگیرند.

به گزارش فارس، ونهاست در حاشیه همایش بین‌المللی فن‌آوری صنعت نفت و گاز در تهران با اشاره به اینکه ایران در سال‌های اخیر حرکت خوبی را در جهت کاهش مصرف بی‌رویه انرژی در داخل کشورش انجام داده است، گفت: حذف یارانه‌های انرژی در ایران حرکت بسیار قابل‌توجهی است که دیگر کشورها نیز باید از آن الگو بگیرند.

وی با اشاره به اینکه معمولا هر کشوری دست به چنین کاری بزند، با چالش‌های سیاسی روبه‌رو می‌شود، تصریح کرد: ایران با کنترل تقاضای بی‌رویه انرژی در داخل کشور و همکاری‌ای که مردم این کشور با دولت داشته‌اند، حرکتی ستودنی را انجام داد و تمام دنیا باید از این حرکت مردم ایران درس بگیرند. ونهاست اظهار کرد: کشور روسیه نیز پیش از ایران اقدام به حذف یارانه‌های انرژی خود کرد اما تجربه‌ای که ایران دارد تجربه‌ بسیار درخشان‌تری نسبت به روسیه است. به همین جهت به مسئولان دولت هند و چین که از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان انرژی هستند، پیشنهاد می‌کنم حرکت ایران را در این زمینه الگوی خود قرار دهند.

منبع: همشهری آنلاین