آدم‌ها را معمولا از منظر‌های مختلف می‌توان در دسته‌های گوناگونی باز شناساند. یکی از این انواع منظرها داشتن صفت دقت و توجه است.

 صفتی که البته مترادف‌های زیادی هم می‌تواند داشته باشد. با توجه به این مقسم می‌توان شهروندان را به شهروندان متوجه و دقیق و شهروندان بی‌توجه و بی‌دقت تقسیم بندی کرد. تصویر ارسالی از آقای رامین سمسار اما یکی از این دست شهروندان گونه دوم، یعنی شهروند بی‌دقت و کم‌توجه را نشان می‌دهد. در تصویر پیش‌رو، شهروندی را مشاهده می‌کنید که به جای دقت و توجه در پارک خودروی خود در جایگاه بنزین برای سوخت گیری، و البته اقرار نکردن به اشتباه خود و تنبلی برای جابه‌جایی دوباره خودرو برای استقرار درست در جایگاه، شلنگ پمپ مربوطه را با تمام قوا به طرف باک خودروی خود می‌کشد. این تصویر البته صحنه آشنای روزانه بسیاری از ماست. صحنه‌ای که بدون رو در بایستی چه بسا گاهی مبتلا به خودمان نیز است.

واقعیت این است که یکی از مکان‌های مهمی که شاید هر فرد غیرایرانی می‌تواند با برخی عادات عجیب و غریب برخی از رانندگان شهرنشین آشنا شود همین جایگاه‌های پمپ بنزین است.در این میان یکی از این عادات هم همین بی‌دقتی در پارک در جایگاه است. این نکته را هم باید درنظر داشت که جدای از آسیبی که به شلنگ این پمپ زده می‌شود و خسارت به جایگاه دار و دیگر استفاده‌کنندگان از این پمپ احتمال اسراف بنزین در ریختن به بیرون از باک و همینطور ریختن بنزین روی بدنه خودرو و لباس و صورت فرد نیز می‌رود.

منبع: همشهری آنلاین