همشهری‌آنلاین: شاخص بازار سهام آمریکا روز شنبه (14 آبان) کاهش یافت و نخستین کاهش هفتگی خود از ماه سپتامبر (شهریور ماه) تاکنون را تجربه کرد.

به گزارش اکونیوز به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، تمایل یونان به پذیرش یک بسته نجات دیگر و در معرض تهدید قرار گرفتن تلاشهای اروپا برای مهار بحران بدهی به دلیل عدم توافق بر سر تقویت ذخایر صندوق بین‌المللی پول، علل اصلی کاهش شاخص بازار سهام امریکا بود.

تمامی شاخص‌های 10 گروه زیر مجموعه شاخص S&P 500 ، که تغییرات سهام 500 شرکت برتر امریکا را اندازه‌گیری می‌کند، در هفته جاری میلادی کاهش یافت.

ارزش سهام شرکت جفریز گروپ به دلیل نگرانی در مورد سرمایه گذاری‌های این شرکت در اروپا، 18 درصد کاهش یافت ؛ در حالی که ارزش سهام بانک امریکا و بانک جی.پی مورگان چیس بیش از 4/7 درصد تنزل کرد.

ارزش سهام شرکت ابراکرامبی و فیچ پس از آنکه این شرکت فروشنده البسه اعلام کرد که فروشش در اروپا کاهش یافته است، 24 درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش ارزش سهام این شرکت در سه سال اخیر است.

شاخص S&P 500 روز شنبه با 5/2 درصد کاهش به 23/1253 رسید و نخستین کاهش هفتگی خود از 30 سپتامبر (هشت مهر) تا کنون را تجربه کرد.

شاخص میانگین صنعتی داو جونز نیز در پایان هفته جاری میلادی 87/247 واحد یا دو درصد کاهش یافت و به 24/11983 رسید.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها