گروه ورزش: تمرینات استقلال بعد از بازی با پرسپولیس از سه‌شنبه پیگیری شد و بازیکنان این تیم، تمرین 15 دقیقه‌ای را که حکم ریکاوری داشت، در حالی که برف شدیدی می‌بارید پشت سر گذاشتند.

آبی‌های تهران در حالی ریکاوری کردند که پرویز مظلومی غایب بود و شرایط نامناسب آب و هوایی، اجازه تمرین بیشتر را به استقلال نداد.

این تیم در حال حاضر چند بازیکن مصدوم دارد و همین موضوع باعث نگرانی مظلومی شده است. در حال حاضر خسرو حیدری و فرهاد مجیدی سرشناس‌ترین مصدومان استقلال هستند که کادر فنی امیدوارند آنها را برای شروع لیگ در اختیار داشته باشند.

سایت رسمی باشگاه استقلال اعلام کرد که حیدری تا سه هفته دیگر به تمرینات باز خواهد گشت ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که حیدری علاوه بر از دست دادن هفته سیزدهم لیگ برتر به احتمال فراوان در هفته چهاردهم هم غایب خواهد بود.

مجیدی اما شرایط مبهمی دارد و زمان بازگشت او هنوز مشخص نیست. در روزهای گذشته شایعه پارگی مینیسک کاپیتان آبی‌ها مطرح شد ولی پزشک استقلال می‌گوید: «اگر مشکل خاصی پیش نیاید مجیدی تا یک هفته دیگر می‌تواند شرایط حضور در میدان را پیدا کند و قطعا برای بازی با صبا مشکلی نخواهد داشت.»

مصدومیت زندی و یوسفی

فریدون زندی و محسن یوسفی، دو هافبک چپ پای استقلال هم مقابل پرسپولیس مصدوم شدند. رضایی پزشک استقلال در مورد وضعیت این دو بازیکن می‌گوید: «زندی دچار کشیدگی ‌ کشاله‌ شد ولی مصدومیت او حاد نیست. وضعیت یوسفی هم خوب است. توحید غلامی، آرش برهانی و اسماعیل شریفات هم دچار آسیب‌دیدگی‌های خفیفی شده‌اند.»

در این میان یوسفی در مورد مصدومیتش که منجر به تعویض بین دو نیمه شد می‌گوید: «من با ممدوتال مدافع پرسپولیس به هوا پریدم و ضربه او به چشمم برخورد کرد. الان چشمم مثل یک تخم‌مرغ شده و کمی درد دارم، البته مشکل چندان حاد نیست.»

احتمال جذب الونگ

ژاک الونگ، بازیکن سابق پرسپولیس در شهرآورد روز دوشنبه یکباره وارد زمین شد که این موضوع در نوع خودش جالب توجه بود. شاید استقلالی‌ها که برای تقویت خط دفاعی به فکر جذب بازیکن هستند، الونگ را به خدمت بگیرند. از طرفی گفته می‌شود که مسئولان این باشگاه مذاکراتی را هم با حسین ماهینی بازیکن ملی پوش ذوب‌آهن انجام داده‌اند. الونگ‌که پیراهن آبی استقلال را بر تن کرد می‌گوید: «شب قبل از بازی، مدیر برنامه‌هایم با من تماس گرفت و گفت مظلومی می‌خواهد آمادگی من را تست کند. من هم به اردوی استقلال ملحق شدم و بدون اینکه با تیم تمرین کرده باشم به میدان رفتم.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا با استقلال قرارداد خواهی بست می‌گوید: «من در حالی در شهرآورد بازی کردم که هنوز قرارداد ندارم و باید مدیر برنامه‌هایم با مسئولان استقلال در روزهای آینده به توافق برسند. ‌»

اعتراض به داوری

بعد از پایان بازی، بعضی از بازیکنان استقلال در اعتراض به قضاوت سعید مظفری‌زاده از عملکرد او انتقاد کردند. آنها معتقد بودند که مظفری‌زاده بی‌جهت برای پرسپولیس پنالتی گرفته و خطا روی اسماعیل شریفات را هم نادیده گرفته است. البته این پایان ماجرا نبود و پرویز مظلومی هم در اظهارنظری جالب اعلام کرد که مظفری‌زاده پرسپولیسی است. 

مظفری‌زاده اما حاضر به مصاحبه نیست و در واکنش به حرف‌های مظلومی می‌گوید: «من اجازه مصاحبه ندارم و نمی‌توانم در این مورد اظهارنظر خاصی داشته باشم.»

شریفات مهاجم جنوبی استقلال هم معتقد است که تیمش در بازی با پرسپولیس مستحق پیروزی بود ولی سعید مظفری‌زاده در پایان بازی پنالتی مسلم روی او را نگرفت.

شریفات می‌گوید: «در آن صحنه مدافع پرسپولیس مرا هل داد و در برنامه نود هم مشخص شد که داور باید پنالتی می‌گرفت. این پنالتی خیلی واضح بود ولی آقای مظفری‌زاده تصمیم اشتباهی گرفت و ما برد مقابل پرسپولیس را با تساوی عوض کردیم.»

استقلالی‌ها از جمله پورحیدری حتی به شیوه مراسم اهدای مدال هم معترض بودند. منصور پورحیدری در این خصوص می‌گوید: «ما مرتب از فرهنگسازی حرف می‌زنیم اما به گفته‌های خودمان عمل نمی‌کنیم. تیم ما داخل رختکن مشغول عوض کردن لباس بود تا به زمین بازی وارد شود و به پرسپولیسی‌ها تبریک بگوید اما متأسفانه از طریق تلویزیون متوجه شدیم که آقایان در حال اهدای جام هستند. این نوعی توهین به تیم ما بود.»

منبع: همشهری آنلاین