همشهری آنلاین: درشت گویی روسای جمهور فرانسه و آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان یک ملاقات غیرعلنی در متن گروه بیست، بعد از چند روز به تیتر و عنوان اول مطبوعات و رسانه‌های فرانسوی زبان تبدیل شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، روزنامه لوفیگارو نوشت: نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه، در دیدار خصوصی با باراک اوباما در کاخ ریاست جمهوری فرانسه، در نشست گروه بیست با دروغگوخواندن نخست وزیر اسرائیل، درباره بنیامین نتانیاهو به همتای آمریکایی اش گفت: این نتانیاهو را دیگر نمی خواهم ببینم. وی یک دروغگو است.

لوفیگارو نوشت: دو رئیس جمهور فرانسه و آمریکا که تصور نمی‌کردند صدای آنان به بیرون از محل ملاقات شان برسد، آداب دیپلماتیک را کنار گذاشته و درباره مسایل مختلف گفتگو می‌کردند، غافل از آنکه به واسطه یک اشتباه فنی در ارسال صدا بر روی گوشی‌های ترجمه برای خبرنگاران، برخی از آنان در حال شنیدن صدای مکالمات بودند.

به نوشته لوفیگارو، در این ملاقات ابتدا اوباما سارکوزی را به علت رای مثبت فرانسه به الحاق فلسطین به یونسکو مورد سرزنش قرار داد و با لحنی تهدید آمیز به همتای فرانسوی‌اش یادآور شد که آمریکا تامین کننده بیست و پنج درصد بودجه سازمان ملل است.

در ادامه موضوع نتانیاهو مطرح شد که سارکوزی گفت:دیگر نمی‌توانم وی را ببینم. او یک دروغگو است. وی هر چه را که دلش می خواهد به این و آن می‌گوید. اوباما نیز به سارکوزی جواب داد: تو از نتانیاهو به تنگ آمدی، اما من مجبورم هر روز با وی سر و کار داشته باشم و چاره‌ای جز این ندارم.

این مکالمه تا قبل از انتشار آن در برنامه تلویزیونی توقف روی تصاویر در شبکه‌های فرانسوی، مخفی مانده بود. ظاهرا خبرنگاران برای حفظ امنیت کارکنان کاخ ریاست جمهوری فرانسه که هر روز با آنان سر و کار دارند و اشتباه فنی آنان باعث درز گفتگو شده است، نگران بوده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین