کریم اعظمی: فیروز کریمی پس از مدت‌ها دوری از لیگ برتر دوباره وارد فوتبال پرسروصدای ایران شده و حالا باید مربیگری در شاهین‌بوشهر را تجربه کند.

خیلی‌ها معتقدند بازگشت فیروز یعنی بازگشت «سوژه» به فوتبال ایران ولی او دوست دارد که بیشتر مسائل فنی تیمش دیده شود. شاهین پس از حضور کریمی 3بازی انجام داده که صاحب یک برد، یک مساوی و یک باخت شده است و در حال حاضر در رده هشتم قرار دارد. کریمی در مورد شرایط شاهین به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • شرایط شاهین را بعد از 3بازی‌ای که روی نیمکت این تیم نشستید چطور می‌بینید؟

شاهین تیم بدی نیست و باید جلوتر برویم تا ببینم شرایط چه می‌شود. ما 4امتیاز گرفتیم ولی باید بیشتر امتیاز می‌گرفتیم. البته احتیاج به زمان دارم تا بتوانم تفکراتم را به‌طور کامل در تیم پیاده کنم.

  • شما تا چند درصد به هدفتان رسیده‌اید؟

می‌خواهم شاهین در کنار ارائه یک بازی زیبا و نشاط‌‌آور نتایج خوبی بگیرد. من به انجام بازی زیبا و تاکتیکی اهمیت می‌دهم و در این مورد بارها با شاگردانم حرف زده‌ام. طبیعی است که هنوز به هدف‌هایم نرسیده‌ام ولی به مرور زمان وضعیت بهتر خواهد شد.

  • شما چندی پیش گفتید که دیدگاهتان نسبت به فوتبال تا حدودی تغییر کرده است. آیا با این نگرش جدید شاهین را هدایت می‌کنید؟

من با همین نفراتی که شاهین در اختیار دارد، دنبال یک فوتبال با کیفیت هستم. درضمن این موضوع را هم نباید فراموش کرد که بعد از شروع فصل آمدم و این کار را سخت می‌کند. من یک ذره هم دست از تلاش بر‌نمی‌دارم. در ضمن دنبال بهانه نیستم که بگویم تیم را خودم نبستم و سعی می‌کنم کارهای خوبی را که در گذشته در شاهین انجام شده بیشتر کنم.

  • باز هم با مصاحبه‌هایتان حاشیه ساز شده‌اید. این روال ادامه خواهد داشت؟

کدام مصاحبه؟

  • حرف‌هایی که در مورد حسین فرکی و کارلوس کی‌روش زدید.

من فرکی را دوست دارم و بارها توضیح دادم که حرف‌هایم شوخی بود. در ضمن در مورد کی روش هم حرف خاصی نزدم. شاید بعضی‌ها ناراحت شده باشند ولی منظورم این بود که وقتی بهترین خط دفاعی لیگ را داریم بازیکنانی مثل وحید طالب لو و چند بازیکن دیگر از ما باید به تیم ملی دعوت شوند. در ضمن باید بگویم که فقط می‌خواهم مسائل فنی تیمم به رخ کشیده شود و طوری بازی کنیم که سطح کیفی تیم را بالا ببریم. نمی‌دانم چند بار باید بگویم که سبک حرف زدن من همین است و نمی‌توانم خودم را تغییر دهم.

  • امسال شاهین در کجای جدول قرار می‌گیرد؟

هر چه بالاتر بهتر.

  • راستی شما دیگر به این فکر نمی‌کنید که به تیمی بروید که شانس قهرمانی داشته باشد؟

باید پیشنهاد شود تا بررسی کنم. اگر یک تیم را خودم ببندم جزو سه تیم اول لیگ خواهیم شد و برای همه تیم‌ها مثل یک کابوس می‌شویم. نمی‌گذاریم از دست ما خواب و خوراک داشته باشند.

  • مثل اینکه خیلی خوب کری می‌خوانید؟

من به کارم اعتقاد دارم و حتی برای اموات و آنهایی هم که عمرشان را به شما داده‌اند کری می‌خوانم!

  • تا حالا چند قهرمانی در فوتبال ایران داشته‌اید؟

تاکنون 24 جام کسب کرده‌ام که وزن آنها از من و شما هم بیشتر است! حالا هم اگر خدا عنایت کند و تیم دلخواهم را ببندم، به‌دنبال جام بیست و پنجم خواهم بود.

  • راستی چرا شاهین مشکل مالی دارد؟

این شرایط برای خیلی از تیم‌ها وجود دارد. شما دیدید که چند روز پیش بسیاری از بازیکنان ما اعتصاب کردند و چه شرایطی به‌وجود آمد. در فوتبال ایران همین مشکلات باعث می‌شود که مربی نتواند روی مسائل فنی تمرکز داشته باشد. هیچ جای جهان این‌طور نیست.

  • ولی اسپانسر شما یکی از بانک‌های کشور است و نباید مشکل زیادی داشته باشید؟

هیچ ربطی به این حرفی که شما زدید ندارد. اگر این‌طور باشد کارمندان بانک هم باید میلیونر باشند ولی اکثر آنها هم مشکل مالی دارند. حتی من بعضی از آشنایانم را سراغ دارم که کارمند بانک هستند و در صف گرفتن وام دیده شده‌اند!