تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

محمود ابراهیم‌زاده: شاهین بـوشهر مثل بسیـاری از تیــم‌های لیگ برتری مشکلات مالی دارد؛ این مشکلات مانند زنجیری به دست‌ تیم‌ها بسته می‌شود و وقتی چنین مشکلاتی بیشتر می‌شود، این زنجیر از دست‌ها به پاهای تیم‌ها منتقل شده و آنها را زمینگیر می‌کند.

در مورد شاهین‌بوشهر باید بگویم که این تیم مشکلات دیگری هم داشت که آن هم عدم‌ثبات مدیریتی بود.
همین موضوع، مشکلاتی را در جذب بازیکن، نحوه قرارداد بستن، امکانات سخت افزاری و دیگر مسائل به‌وجود می‌آورد. حمید درخشان در شاهین با مشکلات زیادی مواجه شد و یکسری اختلاف‌های سلیقه‌ای در مورد برنامه‌های علمی و فنی فوتبال با مدیریت باشگاه پیدا کرد.

او در شاهین بد نتیجه نگرفته بود ولی همه چیز یکباره تغییر کرد. تیم او می‌توانست روز به روز بهتر شود و اینکه امروز شاهین بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد مربوط به درخشان می‌شود.

اگر او در شاهین می‌ماند شرایط این تیم خیلی بهتر می‌شد و شاهد پیشرفت این تیم از لحاظ فنی بودیم. من نمی‌دانم این مشکلات تا چه اندازه روی درخشان فشار آورد ولی مطمئنا او خیلی چیزها را بازگو نکرد و حرفی هم در روزنامه‌ها نزد اما من به خوبی شاهد بودم که چه مشکلاتی وجود دارد. با این حال نشانه‌های پیشرفت در تیم او به خوبی نمایان بود.

فیروز کریمی در حالی جایگزین درخشان شد که برای مدتی محروم بود و با تیمی قرارداد نداشت. به همین دلیل شاید او با هر شرایطی حاضر بود دوباره به لیگ برتر بیاید و از طرفی ارتباط خوب مسئولان شاهین با فدراسیون و سازمان لیگ باعث شد که مشکلی برای فعالیت کریمی به‌وجود نیاید.

به‌نظر من شاهین بوشهر در زمان مربیگری درخشان زیباتر بازی می‌کرد و صاحب برنامه بود. من از لحاظ فکری و شخصیتی خودم را با کریمی متفاوت می‌دانم و معتقدم هر شخصی تفکرات خودش را دارد. من نمی‌دانم که برداشت کریمی از فوتبال چیست ولی معتقدم شاهین به خوبی گذشته نیست و البته با این مشکلاتی که در این باشگاه وجود دارد شاید چنین تیم پرطرفداری ضربه بخورد.

شاهین شاید تنها باشگاه فوتبال ایران باشد که 60سال پیش که تأسیس شد صاحب فلسفه بود و از زمان دکتر اکرامی و برومند براساس اخلاق، صفات مثبت ورزشکاری و تحصیلات بازیکنان و مسئولان تأسیس شد. در باشگاه شاهین همیشه بحث اخلاق یک موضوع مهم بود ولی در فصل اخیر اتفاقاتی در تبریز برای این تیم افتاد که مشخص شد فلسفه اخلاقی رعایت نشده است. به‌نظر می‌رسد شاهین در حال حاضر مثل گذشته فلسفه ندارد.