اصفهان- خبرنگار همشهری: در آستانه برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در شهر حلب سوریه، شهردار اصفهان از آمادگی این شهر برای عقد قرارداد خواهرخواندگی با حلب خبر داد.

شهردار اصفهان در دیدار استاندار حلب با وی، با اظهار این‌که در قرن حاضر، جهانی‌سازی براساس فرهنگ غربی، دغدغه اصلی استکبار است، گفت: تقویت مناسبات کشورهای اسلامی موجب حفظ و حراست از فرهنگ و هویت اسلامی مسلمانان می‌شود.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در این دیدار که در مهمانسرای شهرداری اصفهان برگزار شد با اشاره به انتخاب همزمان دو شهر اصفهان و حلب در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ابراز امیدواری کرد این رویداد به ارتقاء سطح همکاری‌های فرهنگی میان دو شهر بینجامد.

سقائیان‌نژاد برگزاری هفته فرهنگی حلب در اصفهان را باعث افزایش ارتباطات بین دو شهر حلب و اصفهان و دو کشور ایران و سوریه ذکر کرد و گفت: اصفهان آماده عقد قرارداد خواهرخواندگی با شهر حلب سوریه است.

استاندار حلب نیز در این دیدار، اصفهان را شهری زیبا با میراث فرهنگی قابل توجه توصیف کرد و افزود: تلاش‌های مدیریت شهر اصفهان در زیباسازی این شهر قابل تقدیر است.

طامرالحجت ضمن معرفی حلب گفت: استان حلب پنج‌میلیون نفر جمعیت دارد که دومیلیون و 200 هزار نفر از آن در شهر حلب زندگی می‌کنند، قدمت تاریخی شهر حلب به 12 هزار سال قبل بازمی‌گردد و در حال حاضر حلب یک شهر صنعتی، تجاری، زراعی و گردشگری است.