همشهری آنلاین: هفته ششم لیگ برتر باشگاه‌های کشور با انجام 6 بازی به پایان رسید و تیم‌های مهرام و ذوب آهن همچنان بدون شکست به کار خود ادامه دادند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال،‌ رقابت دو نماینده اصفهان در این هفته با برتری ذوب آهنی‌ها و در وقت اضافه به دست آمد. دو تیم ذوب و فولاد ماهان سپاهان در پایان 40 دقیقه وقت قانونی 69-69 به تساوی رسیدند و در وقت اضافه تیم با تجربه ذوب آهن توانست 6 امتیاز بیشتر از همشهری تازه وارد خود کسب نماید و این جدال حساس که با استقبال چشمگیر تماشاگران مواجه شده بود را با نتیجه 75-81 به سود خود خاتمه دهد.

پویای تهران دومین پیروزی خود را در گرگان و مقابل شهرداری این شهر کسب نمود. رقابت این دو تیم که تا آخرین لحظات پایاپای دنبال می‌شد با نتیجه 56-55 به سود پویا به اتمام رسید.

دربی حساس دیگر در بندرامام برگزار شد، جایی که تیم صنایع پتروشیمی ماهشهر میهمان پتروشیمی بندرامام بود. استقبال تماشاگران از این بازی بسیار عالی و سالن مملو از طرفداران دو تیم بود. حساسیت این دیدار در نیمه اول در امتیازگیری دو تیم تاثیر گذاشته بود به طوری که نتیجه نیمه اول 21-20 به سود بندرامام خاتمه یافت. در کوارتر سوم تیم صنایع پتروشیمی ماهشهر موفق شد از حریف قدرتمند خود پیش بیفتد و بازی را در پایان این کوارتر 38-43 به سود خود خاتمه دهد. کوارتر چهارم با رقابت فشرده دو تیم آغاز گردید و تیم پتروشیمی بندرامام که مقام سومی سال قبل را یدک می‌کشد با استفاده از تجربه بیشتر بازیکنان خود موفق شد بازی را با نتیجه 55-62 به سود خود خاتمه دهد و پس از دو هفته ناکامی به یک پیروزی باارزش دست یابد.

دیدار دو تیم آ. اس شیراز و جهش ترابر قم دیگر دیدار این هفته بود. تیم جهش ترابر نیمه اول را با نتیجه 38-28 به سود خود پایان داد ولی با تلاش تیم شیرازی دو تیم در پایان وقت قانونی در امتیاز 65 به تساوی رسیدند. در وقت اضافه تیم آ. اس شیراز موفق شد از فرصت‌ها بهتر استفاده نماید و با دفاع فشرده این بازی را 77-68 به سود خود به پایان ببرد و دومین پیروزی پیاپی خود در لیگ برتر را کسب نماید.

در تهران نیز دو بازی انجام شد. در بازی نخست تیم دانشگاه آزاد موفق شد همیاری زنجان را 59-81 شکست دهد.
در بازی دوم مهرام تهران در برابر تیم سخت‌کوش حفاری ملی اهواز قرار گرفت. نیمه نخست این مسابقه 38-39 به سود مهرام خاتمه یافت. در ادامه این بازی هر دو تیم ارائه‌گر بازی زیبایی بودند. مقاومت تیم حفاری تا کوارتر چهارم ادامه داشت ولی نتوانست مانع از برتری مدافع عنوان قهرمانی شود و تیم مهرام موفق شد ضمن کسب ششمین پیروزی خود، با توجه به معدل گل بهتر به صدر جدول لیگ برتر صعود نماید.

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر رور دوشنبه 30 آبان ماه برگزار خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها