بازداشت مدیر مرسدس بنز، سبک‌ترین سازه جهان، بزرگ‌ترین شکلات تخته‌ای و پرداخت پول بنزین هواپیما از جیب مسافران از اخباری است که در گوشه و کنار دنیا اتفاق افتاده است.

بازداشت مدیر مرسدس بنز
آلاباما:مدیر آلمانی شرکت مرسدس بنز در شهر توسکالوسای ایالت آلابامای آمریکا به‌دلیل نداشتن گواهینامه رانندگی بازداشت شد. گویا مدیر 64‌ ساله مرسدس بنز به اتهام نقض قانون مهاجرت و نداشتن مجوز رانندگی ویژه اتباع غیرآمریکایی بازداشت شده است. البته وی پس از نشان‌دادن گذرنامه و گواهینامه رانندگی آلمانی خود به مقامات پلیس آزاد شد. فلیسیا‌ جرالد، سخنگوی کمپانی مرسدس بنز در این زمینه اظهار داشت: وقوع این وضعیت باعث تأسف است؛ هر چند این مشکل با تایید گواهینامه رانندگی آلمانی وی توسط پلیس شهر توسکالوسا برطرف شد.

سبک‌ترین سازه جهان
کالیفرنیا: دانشمندان سازه‌ای را ساخته‌اند که اجزای تشکیل‌دهنده آن 10 هزار برابر سبک‌تر از موی انسان هستند. سبکی این سازه به قدری است که چنانچه روی یک قاصدک قرار بگیرد هیچ‌یک از دانه‌های ظریف آن از جا کنده نمی‌شود. این سازه از فلزی تهیه شده است که 99 درصد آن از حباب‌‌های هوا تشکیل شده و به همین دلیل بسیار سبک است. ویلیام کارتر یکی از دست‌اندرکاران ساخت این سازه به خبرنگاران گفت: ایده نخست ساخت چنین سازه یا بهتر بگوییم چنین فلزی، برج‌ ایفل و چند سازه دیگر است که در نوع خود با مواد سبکی ساخته شده‌اند.

بزرگ‌ترین شکلات تخته‌ای
بولونیا: آقای میرکو‌ دلوچیا یکی از استادان شکلات‌سازی دنیا که پیش از این رکورددار ساخت بزرگ‌ترین مجسمه شکلاتی و همچنین بلندترین بستنی دنیا بود، رکورد جدیدی در ساخت بزرگ‌ترین شکلات تخته‌ای دنیا به ثبت رساند. این شکلات تخته‌ای به طول 15‌متر و عرض دو متر در شهر بولونیا ساخته شد. گفتنی است نام دلوچیا برای سومین بار است که در کتاب رکوردهای گینس به ثبت می‌رسد. عکس‌های شکلات تخته‌ای بزرگ وی در رسانه‌ها به نمایش گذاشته شده و بینندگان را شگفت‌زده می‌کند. این شکلات‌ساز ایتالیایی به خبرنگار‌ها گفت: رکورد‌شکنی با شکلات همیشه هیجان انگیز است.

پول بنزین از جیب مسافران
آرمیتسار: مسافران یک پرواز برای اینکه بتوانند به مقصد خود برسند در میانه راه ناچار به پرداخت پول بنزین هواپیما شدند. آنها که از آرمیتسار هند راهی بیرمنگام انگلیس بودند در فرودگاهی در آلمان توسط مهماندار با خبر شدند که باید در مجموع مبلغ 20 هزار پوند پرداخت کنند تا هواپیما سوختگیری کند و از زمین بلند شود. به گزارش رسانه‌ها، بروز اختلافات مالی بین این خط هوایی و طرف قرارداد سوخت در اروپا دلیل اصلی این موضوع بوده است. این در حالی است ‌که مسئولان این خط هوایی آژانس‌های هوایی انگلیسی را به پرداخت نکردن بدهی‌ها و در نتیجه به خطر افتادن شرایط مالی‌شان متهم می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین