همشهری‌آنلاین: دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان گفت: آنچه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل طرح شد نه قطعنامه‌ای بین‌المللی بلکه صحنه دیگری از سناریوی غرب با محوریت آمریکا برضد ملت ایران بود.

محمد جواد لاریجانی که برای شرکت در نشست های حقوق بشر سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد بعد از جلسه کمیته سوم که در آن موضوع ایران نیز مطرح شد، افزود: این قطعنامه هیچ ربطی به حقوق بشر نداشت، بلکه مانند موضوع هسته‌ای یا ادعای تروریسم، ادامه تخصام‌هایی است که اخیراً آمریکا و برخی دول اروپائی برضد ملت ایران تشدید کرده‌اند.

مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه هدف اصلی غربی‌ها از طرح چنین فشارهایی را ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در اوضاع کنونی که ملت‌های مسلمان منطقه قیام کرده‌اند و سران دیکتاتور را یکی پس از دیگری ساقط می‌کنند، غربی‌هایی که تا دیروز از این رژیم‌ها حمایت می‌کردند، امروز برای حقوق بشر سینه چاک می‌کنند.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، مخالفت علنی یا تلویحی 91 کشور سازمان ملل در مقابل 86 رای موافق به این قطعنامه، حاکی از حقانیت مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درباره حقوق بشر و دیگر عرصه‌های بین المللی است.

منبع: همشهری آنلاین