همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با تاکید بر توجه به دغدغه‌های بازنشستگان از سوی مسوولان ذی ربط، افزایش دریافتی افرادی که قرارداد 30 ساله آنها تمام شده را خواستار شد.

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به این‌که مهمترین موضوع این عالم، انسان است و خداوند تمام عالم را برای انسان خلق کرده و مقصدی برای آن قرار داده است، گفت: خداوند انسان را خلق کرد تا جلوه‌ خداوند در این هستی باشد، خداوند انسان را در بالاترین ظرفیت ممکن خلق کرد و استعدادی در آن گذاشت که بتواند جلوه‌ای از خداوند باشد.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که خداوند برای انسان دو ماموریت مهم قرار داد که این دو ماموریت در راستای یکدیگرند، افزود: اولین ماموریت این است که انسان خود را تا خدا بالا بکشد و جلوه‌ای از خداوند شود.

 احمدی‌نژاد همچنین گفت: خداوند از انسان خواسته است که یک زندگی سعادتمند در همین دنیا برای خود ایجاد کند که در آن غم و اندوه‌ نباشد و استعدادهای خود را در آن نشان دهد.

 وی با بیان این‌که رسیدن به هدف اول از درون تلاش برای رسیدن به هدف دوم محقق می‌شود، گفت: بالاترین هدیه خداوند به انسان عمر این دنیاست و درعمر این دنیا انسان باید سوخت لازم را برای زندگی ابدی و رسیدن به خدا ذخیره کند. زندگی این دنیا هر ثانیه و هر دقیقه آن مهم است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که انسان در دنیا هیچ وقت از مد نمی‌افتد، افزود: چه کسی گفته که انسان 16 ساله خیلی مهمتر از کسی است که 90 سالش است. تا روزی که انسان زنده است و نفس می‌کشد فرصت کمال و تعالی در اختیار اوست و باید از این فرصت استفاده کند و انسانی که سرد و گرم زندگی را می‌چشد و تجربه می‌اندوزد، فرصت بیشتری برای کمال و شناخت دارد.

 احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که سنین بالا دوره میوه‌چینی و ثمردهی است و دوره استفاده با راندمان خیلی بالا از زندگی در جهت رسیدن به خداوند است، افزود: همه لحظات عمر مهم است و هر چه سن بالاتر، مهم‌تر و عزیزتر. از این نگاه هیچ مقطعی به عنوان مقطع رها شدن انسان وجود ندارد.

 وی افزود: وقتی یک قراردادی برای کار بسته‌ایم و دوره آن قرارداد تمام می‌شود، این به این معنا نیست که دوره فعالیت، کار و تلاش تمام شده است، تلاش انسان برای کمال پایانی ندارد.

 رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت اندیشه و این‌که اندیشه همواره همراه انسان است، ادامه داد: از نگاهی که اشاره شد، خستگی معنا ندارد و نگاهی که اکنون مرسوم است، برخاسته از نگاه مادی است، نگاهی که فقط از زاویه اقتصادی به انسان می‌نگرد.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که هر کس دارای کمالات بیشتر است، عزیزتر و ارزش آن در جامعه بیشتر است، گفت: فرض بر این است کسانی که دارای سن بالاتری هستند، دارای کمالات بیشتری هستند، باید اینگونه باشد و در کشور ما اینگونه است.

 وی در ادامه با تشکر از اقدامات انجام شده برای بازنشستگان خطاب به مسئولان این امر گفت: به دغدغه‌های بازنشستگان توجه ویژه‌ای داشته باشید، این دغدغه‌ها را پیگیری کنید.

 رئیس‌جمهور همچنین به آنها گفت: دریافتی همکارانی که قرارداد 30 ساله آنها تمام شده را افزایش دهید و از هر راهی که امکان دارد، این کار را انجام دهید دولت نیز حمایت می‌کند، به سلامت و درمان آنها توجه ویژه‌ای شود و تمام مطالبات آنها پرداخت شود و به نحوی این مطالبات را امسال جمع و جور کنید که چیزی باقی نماند و در کنار آن درمان و سلامت آنها را نیز جدی بگیرید.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جوانان و میانسالان کشور نیز توصیه کرد که قدر بزرگترهای خود را بدانند؛ چراکه این باعث می‌شود که خود آنها نیز در آینده زندگی سعادتمندی داشته باشند.

 وی با اشاره به این‌که دین اسلام به تکریم خانواده و پدر و مادر توجه ویژه‌ای دارد، خطاب به بازنشستگان گفت: با اراده و محکم از ثانیه‌های عمر خود استفاده کنید و آنچه را که انسان را حفظ می‌کند و جامعه و یک کشور را حفظ و به حرکت وا می‌دارد عبارتند از عشق، محبت و مهربانی و اگر مهر و محبت در جامعه کم شود، مشکلات ایجاد می‌شود و اگر جامعه‌ای سرشار از مهر، محبت و مهربانی باشد در آن مشکلی پیش نمی‌آید. دیگر کسی از پول مردم سوء استفاده نمی‌کند، ظلم نمی‌کند و دستش در جیب دیگران قرار نمی‌گیرد.

 رئیس‌جمهور افزود: من فکر می‌کنم که ماموریت اصلی گسترش مهر، محبت و عشق در جامعه بر عهده بزرگترهاست، چرا که دل آنها کانون محبت است و باید آن را در جامعه جاری کنند و یکی از کارهای شما دوستان مهرورزی و امید دادن به جامعه است.

 احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود افزود: اگر خداوند عمری به بنده داد و سال آینده در این روز در خدمت شما بودم انشاءالله آن روز تمام مطالبات شما پرداخته شده است.

 پیش از صحبت‌های رئیس‌جمهور، چهار تن از بازنشستگان نمونه کشوری به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رییس صندوق بازنشستگی سخنرانی کردند و از هشت تن از بازنشستگان نمونه تقدیر شد.

منبع: همشهری آنلاین