همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات در گردهمایی طلاب و روحانیون استان البرز گفت:‌ موعظه و مراسم عزاداری‌ها، بهترین ابزار برای مقابله با این هجمه سراسری است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در گردهمایی طلاب و روحانیون استان البرز گفت: باید به زمان و انجام تکلیف به موقع دقت داشت، عقبه دشمنان را دید و سپس اظهارنظر و موضع‌گیری کرد.

 وی افزود: بسیج میقات پابرهنگان است که امروز خود را در بیداری اسلامی و جنبش‌های عدالت‌خواهانه مردمی در سراسر جهان نمودار می‌کند.

 مصلحی به جنگ نرم دشمن علیه نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: موعظه و مراسم عزاداری‌ها، بهترین ابزار برای مقابله با این هجمه سراسری است.

 وی اهداف دشمنان در این معرکه را بر اساس اطلاعات به دست آمده خواند و افزود: دشمنان جنگ نرم تمام عیار سنگینی علیه نظام اسلامی طراحی کرده‌اند و تمام هستی خود را در یک نبرد اطلاعاتی به میدان آورده‌اند.

 وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: دشمن برای مقابله با نظام پس از نبردهای مختلف به دو استراتژی حداقلی و حداکثری روی آورد و تغییر رفتار مسوولان نظام و آلوده کردن افراد، در راستای بازسازی سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی‌اش بود.

 وی استراتژی حداکثری را براندازی نظام با استفاده از ابزار نرم و سخت دانست و گفت: ایجاد فضای غبارآلود در کشور، سوء‌ ظن، لرزاندن مردم و ناامیدی در دل‌ها، بی‌اعتقاد کردن نسل نو، هدف قرار دادن ایمان مردم، سست کردن پیوند فکری و عاطفی مردم با نظام - روحانیت و ارگان‌های تاثیرگذاری مانند بسیج و سپاه، هجمه به اسلام ناب محمدی (ص)، دامن زدن به اختلافات داخلی و در نهایت برهم زدن وحدت و خدشه‌دار کردن جایگاه والای رهبری از جمله اهداف دشمن در این زمان است.

 مصلحی با اشاره به حرکت بیداری اسلامی گفت: افزایش محبوبیت نظام اسلامی در منطقه و سطح بین‌المللی از یک طرف و عصبانیت شدید دشمن از نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نتیجه جنبش‌های اخیر بوده است.

 وی افزود: به اذعان خود دشمنان محور قرار گرفتن فرمایشات رهبری در برنامه‌های کشورهای مبارز، نمونه‌ای آشکار از تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در این مناطق است.

 مصلحی در پایان گفت: تلاش برای احیای جریان فتنه در کشور، شایعه‌سازی، نسبت دادن ناآرامی‌ها به جمهوری اسلامی، افزایش فشار، تحریم و تهدیدها، بحران‌سازی و اختلال در روند مدیریت کشور بخشی از حرکت‌های دشمن در این عرصه است.

منبع: همشهری آنلاین