گروه شهری: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به امکان حضور 13500 هیئت مذهبی در نهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب، گفت: این نمایشگاه با اعتبار 30 میلیارد ریال از اول تا هشتم آذرماه در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

امیر خوراکیان سه شنبه در نشست خبری نهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های ماه محرم امسال گفت: امسال با 5 رویکرد کلی برنامه‌های ماه محرم در 85 عنوان و 4 محور کلی تنظیم شده که 2 رویکرد آن اجرایی و 3 رویکرد دیگر آن محتوایی است.

وی با اشاره به رویکردهای اجرایی این برنامه افزود: در این رویکردها سعی شده تا نقش عموم مردم و مشارکت آحاد جامعه در اجرای برنامه‌ها حفظ شود و بخش‌هایی که حضور مردم در آن پررنگ‌تر است کمرنگ نشود.

خوراکیان با اشاره به رویکردهای محتوایی پیش‌بینی شده برای این برنامه‌ها اظهار کرد: در این زمینه سعی شده است تا به جنبه‌های درس آموزی و عبرت‌های عاشورایی توجه شود و با حفظ ویژگی‌های حماسی این ماه، فضای معرفت‌آموزی و درس آموزی آن مورد غفلت قرار نگیرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب، گفت: این نمایشگاه با هدف تجهیز هیئت‌های مذهبی، تامین نیازهای فکری و محتوایی و همه اقداماتی که لازم است تا ورود به این ماه به خوبی صورت گیرد برگزار می‌شود و در این دوره 13500 هیئت به‌مدت 8 روز در فرهنگسرای بهمن از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیش‌بینی شده بهره‌مند می‌شوند.

خوراکیان با اشاره به اعتبار تعیین شده برای این نمایشگاه اظهار کرد: برای نمایشگاه امسال 30 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است که هرکدام از هیئت‌های مورد تایید سازمان تبلیغات اسلامی، می‌توانند با ارائه معرفی نامه، کارت اعتباری خود را براساس سقف تعیین شده شارژ کرده و در روزهای مشخص از نمایشگاه خرید کنند.

وی افزود: براساس اعتبار در نظر گرفته شده، برای هیئت‌های مساجد 250 هزار تومان، هیئت‌های حسینیه‌ها و هیئت‌های مستمر 200 هزار تومان، هیئت‌های مناسبتی150 هزار تومان و هیئت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی 100 هزار تومان تعیین شده است.

خوراکیان خاطر نشان کرد: در نمایشگاه امسال 70 غرفه ایجاد شده که در 40 غرفه آن انواع تجهیزات مورد نیاز هیئت‌ها ارائه می‌شود و در این زمینه به جنبه‌های فرهنگی و بهداشتی هیئت‌ها مانند امکانات خوشبو کردن فضا، ظروف یکبار مصرف گیاهی، وسایل امنیتی و غیره توجه شده و همچنین 30 غرفه نیز امکانات محتوایی مانند لوازم تزئین و آرایه‌های این ایام را ارائه خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین