گشتی در دنیای خبرها شامل خبرهایی چون پرش در سن 80 سالگی، پل نامرئی، پسربچه‌ها و کیسه‌های آرد و تیله‌فروش 8 ساله‌ است.

پرش در سن 80 سالگی

آیداهو: یک‌پیرمرد آمریکایی در روز تولد 80 سالگی خود، برای هشتادمین بار با چتر از هواپیما پرید. پت‌مورهید، با هواپیما تا ارتفاع 2 هزار پایی (609متری سطح زمین) برفراز دریاچه‌ای به ‌نام «السینوره» بالا رفت و از آنجا به پایین پرید. این پیرمرد نخستین پرش خود را از هواپیما در سال1960 میلادی برفراز همین دریاچه انجام داده بود. پت‌مورهید بعد از پرش به خبرنگاران گفت: در جوانی آتش‌نشان بودم و در جریان آتش‌سوزی یک‌ساختمان، حین عملیات مجبور شدم از بالای ساختمان با چتر نجات به پایین بپرم. از آن پس با تشویق مردم به این کار علاقه‌مند شدم.

پل نامرئی

آمستردام: هنر مهندسی باعث شده تا گردشگرانی که قصد دارند از روی رودخانه فورت‌ هلند عبور کنند بدون اینکه خیس شوند از شکافی که داخل آب به‌وجود آمده است به آن طرف برسند. در واقع مهندسان روی رودخانه‌ای که در کنار یک قلعه تاریخی متعلق به قرن 17میلادی وجود داشت پلی ساخته‌اند که داخل آب است و دیواره‌های آن جلوی ورود آب به آن را می‌گیرد. اد‌کیلز یکی از طراحان این پل نامرئی به خبرنگاران گفت: هیچ خطری عابران این پل را تهدید نمی‌کند و چنانچه در زمان پر آب بودن رودخانه، موج در آن وجود داشته باشد ممکن است کمی به عابران پل آب بپاشد.

پسربچه‌ها و کیسه‌های آرد

نیویورک: اگر مایلید بدانید چنانچه برای چند لحظه 2پسربچه بازیگوش را با 3کیسه‌ آرد در خانه تنها بگذارید چه اتفاقی می‌افتد مادر جک و اندروی آمریکایی پاسخ شما را در فیلمی که از بچه‌ها ضبط کرده است خواهد داد. وی فقط چند لحظه از اتاق بیرون رفت و هنگامی که بازگشت، مشاهده کرد که پسربچه‌ها تمام اتاق و وسایل آن‌را با آرد، سفیدپوش کرده‌‌اند. جک و اندروی یک و 3ساله که در این فیلم مانند 2آدم‌برفی زنده یا شاید 2‌روح به‌نظر می‌رسند توانسته‌اند در روز نخست منتشر شدن این فیلم 120هزار بیننده را به‌خود جذب کنند.

تیله‌فروش 8 ساله‌

کالیفرنیا: یک پسر 8ساله با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی، تیله‌های رنگارنگ می‌فروشد. درحالی‌که همکلاسی‌های وی مشغول بازی‌های رایانه‌ای هستند هارلی‌جردین در حال خرید مواداولیه برای ساخت تیله‌های خود است. سایت اینترنتی وی در حال حاضر سالانه چند هزار پوند درآمد دارد. گفتنی است مادر و 2برادر بزرگ‌تر هارلی نیز به‌عنوان کارمندان این شرکت اینترنتی به وی کمک می‌کنند و البته در سود این کار نیز سهیم هستند. هارلی در مورد آینده این کار به خبرنگاران گفت: آرزو دارم در کنار این سایت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تیله‌های خود تاسیس کنم.

منبع: همشهری آنلاین