گروه حوادث: 2 جوان خشن با شکار طعمه‌های خود و تهدید چاقو دست به زورگیری می‌زدند.

 23 مرداد ماه سال‌جاری مرد جوانی به کلانتری نارمک مراجعه کرد و به طرح شکایت از 2 زورگیر پرداخت. وی گفت:در منطقه نارمک به‌عنوان مسافر سوار بر یک خودروی پراید سفید رنگ شدم. در بین راه ناگهان یکی از سرنشینان که در صندلی جلو نشسته بود چاقویی به سمتم گرفت و با تهدید خواست هرچه پول دارم در اختیارشان قرار دهم. وی افزود: از ترس جانم 100 هزار تومان پول که در کیفم بود را در اختیار آنها قرار دادم و تنها فکری که در آن لحظه به ذهنم رسید این بود که بعد از پیاده شدن شماره پلاک خودروی 2 زورگیر را یادداشت کنم.

برای همین بعد از اینکه آنها مرا رها کردند موفق شدم شماره پلاک را به ذهنم بسپارم و فورا به پلیس مراجعه کردم. پس از اعلام این شکایت ماموران به تجسس‌های ویژه دست زدند و با شکایت‌های مشابه دیگر روبه‌رو شدند. همه مالباخته‌ها در شرق پایتخت در دام سرنشینان خودروی پراید گرفتار شده بودند و شواهد حکایت از این داشت که یک باند سازمان یافته با طرح نقشه قبلی دست به زورگیری با تهدید چاقو می‌زند.تنها سرنخ شماره پلاکی بود که از سوی مالباخته یادداشت شده بود و ماموران در تحقیقات پلیسی موفق شدند در کمتر از 5 ساعت مالک خودرو را پیدا کنند.وقتی پلیس، خود را به پشت در خانه صاحب خودرو رساند وی مدعی شد که خودروی پرایدش در اختیار پسرش بوده و اطلاعی از سرقت‌های او و دوستانش ندارد.

با راهنمایی‌های وی، علی پسر جوانش همان روز بازداشت شد و به زورگیری با همدستی دوستش حسین اعتراف کرد.کارآگاهان موفق شدند همدست وی را در منطقه نظام‌آباد دستگیر کنند و آنها برای بازجویی و تحقیق با دستور قاضی ولی‌زاده، بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه4 تهران در اختیار ماموران اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند. 2زورگیر در بازجویی‌ها به زورگیری و سرقت با تهدید چاقو اعتراف کردند.همزمان با دستگیری متهمان مالباخته‌های دیگری به پلیس مراجعه کردند و به طرح شکایت پرداختند که در بین آنها پسر نوجوان 15ساله‌ای بودکه با شناسایی دزدان اعلام کرد که آنها با چاقو تعقیبش کرده و با تهدید، دوچرخه او را سرقت کرده‌اند. سرهنگ مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان درخصوص سرقت و زورگیری در مناطق شرق تهران به‌ویژه در منطقه نارمک و نظام آباد و با شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان، بازپرس پرونده با درخواست چاپ عکس بدون پوشش متهمان خواست تا هرکس در دام آنها گرفتار شده برای شکایت به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کند.

منبع: همشهری آنلاین