گروه حوادث: مرد جوان با جعل چک‌های یک تاجر، میلیون‌ها تومان پول از حسابش برداشت کرد و فراری شد.

24مهرماه سال‌جاری یک تاجر 44ساله به کلانتری 153 شهرک ولیعصر مراجعه کرد و به ماموران گفت: من 2حساب مختلف در 2شعبه از بانک دارم. وقتی به بانک مراجعه کردم تا موجودی حساب‌هایم را بگیرم متوجه شدم 17میلیون تومان از هر دو حسابم برداشت شده است. وی افزود: وقتی موضوع را پیگیری کردم دریافتم شخصی با 2برگ از چک‌هایی که متعلق به من بوده، 17میلیون تومان از 2حسابم برداشت کرده است؛ در حالی‌که من اصلا در این مدت به کسی چک نداده‌ام.

با اعلام این شکایت، پرونده با دستور قاضی جعفری بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 18 تهران در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و تحقیقات پلیسی در خصوص این پرونده آغاز شد.بررسی‌ها حکایت از این داشت که فرد ناشناسی با در اختیار داشتن مشخصات و موجودی 2 حساب مرد تاجر، چک‌های وی را جعل کرده و با شناسنامه جعلی از 2حساب وی پول برداشت کرده است.در تجسس‌های گسترده این حقیقت افشا شد که یکی از کارکنان بانک با متهم همکاری داشته است.

به همین خاطر پلیس موضوع را به حراست بانک اعلام کرده و تحقیقات در این خصوص برای شناسایی وی آغاز شده است.در مرحله بعدی کارآگاهان به بازبینی دوربین مداربسته هردو بانکی که مرد جاعل از حساب مالباخته پول برداشت کرده پرداختند و چهره مرد جوانی را به‌دست آوردند.سرهنگ علی اکبر اسدی رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: تنها سرنخ تصویر ثبت شده متهم در دوربین مدار بسته بانک است که با دستور بازپرس پرونده مبنی بر چاپ عکس جاعل فراری از شهروندان درخواست می‌شود چنانچه ‌ اطلاعی از مخفیگاه وی دارند ماموران پلیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران را در جریان قرار دهند.

منبع: همشهری آنلاین