همشهری آنلاین: شهردار تهران با اشاره به عدم پرداخت یارانه بلیت مترو از سوی دولت در سال جاری، خواستار برپایی میزگردی در این خصوص در رسانه ملی شد تا طرفین مرتبط با این موضوع توضیحات خود را ارائه و مردم دراین‌باره قضاوت کنند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره‌برداری از شش رام قطار در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه با گذشت 9 ماه از سال، حتی یک ریال یارانه بلیت به متروی تهران پرداخت نشده است، گفت: این در حالیست که باید تاکنون حداقل دو سوم بودجه مصوب این حوزه پرداخت می‌شد.

 وی درخواست کرد که رسانه ملی میزگردی برگزار کند تا طرفین مرتبط با این موضوع مستندات خود را مطرح کنند و در نهایت مردم قضاوت کنند.

 وی با بیان اینکه قیمت تمامش شده هر سفر در مترو مشخص است، افزود: یارانه بلیت صرف هزینه‌های نگهداری، تعمیرات و پرداخت حقوق کارکنان مترو می‌شود.

 شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که از ما می‌خواهند هزینه واقعی هر سفر را از مردم دریافت نکنیم و مجموعه دولت تصویب می‌کند که بخشی از هزینه‌ها را شهرداری و بخش دیگر را دولت پرداخت کند، باید این یارانه به موقع و به طور کامل پرداخت شود تا مترو دچار مشکل نشود.

 قالیباف با بیان اینکه از اول فروردین ماه امسال مسافران مترو به طور منظم جابه‌جا شده‌اند، اظهار کرد: این در حالیست که باگذشت 9ماه از سال، هنوز یارانه بلیت از سوی دولت به مترو پرداخت نشده است.

 شهردار تهران خاطرنشان کرد: موضوع یارانه‌ها مانند فعالیت‌های عمرانی نیست که اگر اعتبارات پرداخت نشد، پروژه متوقف شود، چراکه ما حتی نمی‌توانیم یک لحظه قطارها را دیرتر اعزام کنیم و اگر حتی یک دقیقه تاخیر در قطارها داشته باشیم، مردم در ایستگاه‌ها دچار مشکل می‌شوند.

 وی با تاکید بر اینکه وقتی قانونی مصوب می‌شود، همه باید آن را اجرا کنیم، یادآور شد: مهم‌ترین معضل امروز ما این است که برخی به قانون احترام نمی‌گذارند که این امر، بدعتی خطرناک است.

 شهردار تهران در ادامه، با اشاره به اینکه مقرر شده تا پایان سال جاری، در مجموع 400 واگن جدید به مترو اضافه شود، گفت: تاکنون 162 واگن از این تعداد به ناوگان مترو افزوده شده و امیدواریم واگن‌های باقی‌مانده نیز، تا پایان سال وارد خطوط شوند.

 وی ادامه داد: اگرچه این روزها کار کردن با بانک‌ها سخت‌تر شده و به ما سختگیری بیشتری می‌کنند، اما در تلاش هستیم تا به تعهدات خود عمل کرده و مشکلات را از سر راه برداریم.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها