گروه سیاسی: فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بکارگیری سامانه فوق مدرن پدافند تورام یک (TORM1)در رزمایش تخصصی صاعقه را موفقیت آمیز ارزیابی کرد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی‌در تشریح اهداف رزمایش تخصصی صاعقه که چهارشنبه 18 بهمن، در منطقه جنوبی و مرکزی آبهای نیلگون خلیج فارس و دریای عمان آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه دارد، گفت: در راستای تحقق نظریه دفاعی سپاه پاسداران برمبنای استراتژی نظامی‌بازدارنده و دفاع اطمینان‌بخش و تهاجم تنبیهی علیه متجاوزان، نیروی هوایی سپاه از افزودن سیستم‌های جدید موشکی به سامانه پدافندی خود در راستای تقویت بنیه دفاعی، گام بر می‌دارد.

به گزارش روابط عمومی‌کل سپاه‌پاسداران، وی در ادامه با اشاره به اینکه برد سامانه مدرن تورام یک، ۱۲کیلومتر با قابلیت افزایش تا  ۲۰کیلومتر است، تاکیدکرد: تورام یک، سامانه‌ای چابک، چالاک، پرتحرک،بسیار دقیق و با امکان واکنش سریع است و هر سامانه موشکی قادر است در آن واحد  ۴۷هدف را رهگیری و با هشت هدف درگیر شود.

سلامی‌اظهار داشت:سامانه تورام یک قادر است با هواپیماهای کوچک،هواپیماهای باقابلیت مانور بالا و سرعت زیاد و موشک‌های پیشرفته کروز درگیر شود و در کمتر از یک ثانیه،آماده رهگیری مجدد و پرتاب‌های متعدد شود.