تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۱

همشهری ورزشی: فوتبال بلاروس، میهمان چهارشنبه فوتبال ایران، کشورمان را با رضایت ترک کرد.

 عصر امروز در یک مسابقه جذاب و پایاپای تیم ملی ایران نخستین رویارویی ملی با یک کشور اروپایی تحت هدایت امیر قلعه‌نویی را با تساوی 2-2 به پایان رساند. در حالی‌که می‌توانست در آخرین لحظات پیروز میدان باشد.
 تیم ملی ایران خیلی زود روی یک حرکت ایستگاهی به گل رسید. نیکبخت در دقیقه پنجم توپ سرگردان در فضا را با ضربه سر به سمت خطیبی فرستاد و او در شرایطی که پشت به دروازه داشت با یک قیچی‌برگردان تماشایی آن را به طاق دروازه بلاروس دوخت. تا پایان نیمه اول ما بر حریف تسلط نسبی داشتیم و یکی دو موقعیت خطرناک نیز روی ضربات نیکبخت و خطیبی خلق کردیم. اما بازی روان و مقتدرانه ایران در نیمه دوم رفته رفته رنگ باخت.
 «واچسلاو هلب» همنام بازیکن غایب آرسنال و هافبک نفوذی بلاروس، که در نیمه دوم به میدان آمده بود در دقیقه 52 روی اشتباه رحمان رضایی خود را پا به توپ به گوشه شش قدم رساند و سپس از زاویه‌ای بسته وحید طالب‌لو را که بین دو نیمه جایگزین رودباریان شده بود به اشتباهی دیگر واداشت تا گل تساوی شکل بگیرد. تعلل مدافعان ما هفت دقیقه بعد گل دوم بلاروس را به ارمغان آورد.
 این بار هم «واچسلاو هلب» روی یک بازگشت توپ را با تور دروازه ایران آشنا ساخت تا خود را به عنوان ستاره میهمان معرفی کند. قلعه‌نویی پس از گل دوم حریف بود که دست به تعویض‌های هجومی زد. ابتدا ایمان مبعلی به بازی آمد و سپس با ورود بادامکی به جای امیرحسین صادقی از 2-5-3 محافظه‌کارانه به یک 3-3-4 هجومی تغییر سیستم دادیم. در حالی که فشار روی دروازه میهمان در دقایق پایانی فزونی می‌گرفت مهاجمان بلاروس هم یکی دو موقعیت صد در صد را روی ضدحمله‌ها از دست دادند.
سرانجام گل تساوی ایران با ضربه سر مهدی رجب‌زاده روی یک ضربه کرنر در دقیقه 87 شکل گرفت. حتی در واپسین ثانیه‌ها می‌توانستیم گل پیروزی را بزنیم که مرتضی اسدی و رحمان رضایی موقعیت‌ها را از دست دادند.