همشهری آنلاین: هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه (10 آذر) با انجام شش دیدار برگزار شد و تیم مهرام با شکست پتروشیمی بندر امام قهرمانی خود در نیم فصل اول مسابقات را مسجل نمود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بکستبال، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته دو تیم ذوب آهن و دانشگاه آزاد در اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند. هر دو تیم که در مکان‌های دوم و سوم جدول در همسایگی یکدیگر قرار داشتند، بازی هفته قبل خود را با شکست پشت سر گذاشته بودند. بازی با امتیازآوری کرم احمدیان برای ذوب آهن آغاز شد ولی بلافاصله این 2 امتیاز توسط پویا تاجیک با 3 امتیاز پاسخ داده شد و تا انتهای مسابقه تیم ذوب آهن هیچگاه نتوانست از میهمان خود پیشی بگیرد.
نیمه اول مسابقه را دانشگاه آزاد 41-32 به سود خود خاتمه داد.

در نیمه دوم تماشاگران شاهد بازی زیبایی از هر دو تیم بودند و یاران ذوب آهن تلاش زیادی کردند تا مانع از دومین شکست خود شوند به طوری که در فاصله 1:29 به پایان مسابقه بازی را 65-65 به تساوی رساندند ولی در پایان این تیم دانشگاه آزاد بود که موفق شد این بازی حساس را به سود خود خاتمه دهد و با دست پر به تهران برگردد.

در دیگر بازی حساس این هفته پتروشیمی بندر امام که هفته گذشته شکستی غیر منتظره را مقابل جهش ترابر قم تجربه کرده بود، میزبان مهرام بدون شکست بود. در این بازی تیم مهرام تهران در همان نیمه اول کار را برای پتروشیمی مشکل کرد و این نیمه با برتری 20 امتیازی نماینده تهران به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز این اختلاف امتیاز کم نشد و در پایان این مسابفه با نتیجه 70-92 به سود مهرام خاتمه یافت. در این بازی صمد نیکخواه بهرامی با 35 امتیاز و 10 ریباند و کارآمدی 48 شب پرفروغی را پشت سرگذاشت ضمن آن که حامد سهراب‌نژاد از تیم پتروشیمی با کسب 24 امتیاز و 12 ریباند و کارآمدی 40 بهترین یار تیم خود بود.

در سالن آزادی تهران دو تیم لوله آ.اس شیراز و پویای تهران به مصاف یکدیگر رفتند. هر دو تیم برای تثبیت جایگاه خود در میانه جدول احتیاج مبرمی به پیروزی در این دیدار داشتندو به همین دلیل از همان ثانیه ابتدایی، رقابت تنگانتگی را آغاز نمودند.

تیم لوله آ.اس نیمه اول را باحساب 35-38 به سود خود خاتمه داد و حتی در پایان کوارتر سوم نیز 52-56 از میزبان خود جلو بود، ولی بازیکنان پویا با تلاش زیاد در دفاع مانع روند امتیازگیری رقیب در کوارتر آخر شدند و در نهایت این دیدار را 69-76 به سود خود خاتمه دادند. خالقی‌فر از تیم پویا با کسب 17 امتیاز و 13 ریباند نقش موثری در پیروزی تیم خود داشت.

در دیگر بازی انجام شده در اصفهان، تیم فولاد ماهان سپاهان میزبان تیم شگفتی‌ساز جهش ترابر قم بود. کوارتر اول مسابقه را تیم میهمان 19-21 از حریف قدرتمند خود پیش افتاد ولی در ادامه کار تیم فولاد ماهان با سرعت بخشیدن به بازی و ضد حمله‌های متعدد و برتری محسوس در ریباندها موفق گردید روند بازی را به سود خود تغییر دهد و در نهایت این مسابقه را 65-77 با پیروزی پشت سر بگذارد.

بابک نظافت با 11 پاس منجر به گل و 9 ریباند و کارآمدی 23 عملکرد خوبی داشت. تیم فولاد ماهان با این پیروزی یک پله در جدول رده‌بندی صعود کرد و به مکان چهارم جدول رسید.

در زنجان تیم همیاری شهرداری این شهر میزبان تیم حفاری ملی اهواز بود. تیم حفاری بازی را بسیار پرقدرت آغاز نمود و تیم همیاری را در هر دو سوی زمین با مشکل مواجه نمود به طوری که این تیم در کوارتر اول تنها موفق به کسب 4 امتیاز شد. نیمه اول مسابقه را تیم حفاری با حساب 18-38 به سود خود خاتمه داد.

در نیمه دوم بازیکنان تیم همیاری عملکرد بهتری داشتند ولی موفق نشدند اختلاف امتیاز نیمه اول را جبران نمایند و در نهایت 60-76 این بازی خانگی را واگذار نمودند. حامد حدادی که به دلیل در پیش بودن مسابقات NBA آخرین بازی‌های خود برای تیم حفاری را انجام می‌دهد، موفق شد با کسب 31 امتیاز و 18 ریباند و کارآمدی 45 خود را به عنوان موثرترین بازیکن میدان معرفی نماید.

در آخرین بازی انجام شده هفته دهم نیز تیم صنایع پتروشیمی ماهشهر موفق شد در سالن اختصاصی خود شهرداری گرگان را شکست دهد و همچنان در جایگاه ششم جدول قرار گیرد.

در پایان هفته دهم مسابقات تیم مهرام تهران با 20 امتیاز و بدون شکست در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های ذوب آهن اصفهان، دانشگاه آزاد تهران و فولاد ماهان سپاهان در رده‌های دوم تا چهارم ایستاده‌اند.

بازی‌های هفته آخر دور رفت لیگ برتر باشگاه‌های کشور جمعه (18 آذر) برگزار خواهد شد.

نتایج کلی هفته دهم لیگ

پتروشیمی بندر امام 70 مهرام تهران 92

ذوب اهن اصفهان 65 دانشگاه آزاد 70

فولاد ماهان سپاهان 77 جهش ترابر قم 65

پتروشیمی ماهشهر 67 شهرداری گرگان 47

شهرداری زنجان 60 شرکت ملی حفاری 76

پویای تهران 76 لوله آ.اس شیراز 69

منبع: همشهری آنلاین