مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه دولت در خصوص استخدام سه هزار و 900 دانشجوی تربیت معلم گفت: دیماه سال 90 بخشنامه‌ای درباره نحوه چگونگی استخدام این افراد صادر می‌کنیم.

جعفر بابایی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: در این بخشنامه با جزئیات عنوان خواهیم کرد که دانشجویان تربیت معلم چه زمانی به کارگزینی برای طی کردن مراحل استخدام خود مراجعه کنند و ضوابط را برای آنها تبیین خواهیم کرد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این گروه در استانهای مختلف کشور استخدام می شوند و محدود به استان خاصی نیست اما الویت در مناطق محروم و نیازمند کشور است.

بابایی گفت: تاریخ صدور حکم استخدام این افراد هنوز مشخص نشده است اما امکان دارد از اول مهرماه سال تحصیلی آینده باشد.

حدود چهار هزار دانشجوی تربیت معلم در رشته های مختلف تحصیلی که با هدف استخدام در آموزش و پرورش تربیت شده بودند، در دو سال گذشته با مشکلات متعددی روبرو شده بودند و آموزش و پرورش عنوان می کرد که توانایی به کارگیری آنها را ندارد که در ابتدای دیماه سال جاری رئیس جمهور دستور بررسی موضوع استخدام آنها را داد.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش گفته بود: رئیس‌جمهور نیز به معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خود دستور پیگیری داده است و پس از موافقت وی، این نامه هم‌اکنون برای تامین منابع مالی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قرار دارد و شورای حقوقی این معاونت نیز نسبت به این مسئله نظر مثبت داشته است، بنابراین منتظریم تا معاونت نظارت راهبردی نتیجه نهایی را اعلام کند تا مراحل بعدی را انجام دهیم.