گروه بین‌الملل: همزمان با ظهر عاشورا، سیدحسن‌نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از مدت‌ها، به‌صورت ناگهانی میان شرکت‌کنندگان در مراسم عاشورای حسینی در جنوب بیروت حضور یافت و دقایقی بین جمعیت ماند.

به گزارش شبکه خبری المنار، سید حسن نصر‌الله بعد از حضور در میان جمعیت گفت: ‌از اینکه بعد از مدت‌ها چنین فرصتی برایش فراهم‌شده خوشحال است و از این طریق به دشمنان می‌گوید که از تهدیدهایشان ترسی ندارد.

او به دلایل امنیتی و به خاطر تهدیدهای آشکار تل‌آویو چند سالی است که تنها از طریق ویدئوکنفرانس در مجامع و سخنرانی‌ها شرکت می‌کند.

نصرالله در واکنش به تهدیدات برهان غلیون رهبر شورای ملی سوریه درباره اینکه هدف بعدی این شورا پس از سرنگونی نظام در سوریه، حزب‌الله خواهد بود، تاکید کرد: چنین اظهاراتی بیش از هر چیز بیانگر تلاش واخوردگانی از پیش شکست خورده برای جلب اعتماد غربی‌ها و بیانگر آن است که مهم‌ترین دغدغه و تهدید آنان، حزب‌الله لبنان است.

وی در میان استقبال گسترده شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد عاشورای حسینی با اشاره به اینکه دیرگاهی میان مردم حضور نیافته بود، تاکید کرد که مقاومت لبنان قدرتی است که دشمنان و واخوردگان، شناختی از آن ندارند و همچنان برای آنان معادله‌ای ناشناخته مانده است.

نصرالله با تاکید بر اینکه طرح آمریکا و اسرائیل، تهدید واقعی و حقیقی برای لبنان و جهان اسلام است، ملت‌های مسلمان را به بازشناسی دشمنان خویش و اهداف تعریف شده‌شان فراخواند.

سیدحسن نصر‌الله اما در عرصه داخلی لبنان با تاکید بر ضرورت برقراری آرامش داخلی، خواستار حل تمامی مشکلات مربوط به دولت و پاسخگویی به خواسته‌های فراکسیون تغییر و اصلاحات در پارلمان شد و بر ضرورت گشودن پرونده شاهدان دروغین تاکید کرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مقاومت لبنان با تمام دسیسه‌چینی‌های داخلی و خارجی، پویاتر و قوی‌تر از گذشته به مبارزات خویش ادامه خواهد داد، تاکید کرد: کسانی که در داخل می‌کوشند حزب‌الله را خلع سلاح کنند، همان کاری را می‌کنند که اسرائیل طی 33 روز جنگ نتوانست آن را محقق سازد و در واقع خدمتی بزرگ به رژیم صهیونیستی می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین