گروه حوادث: عملیات 4 ساعته کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان برای دستگیری تبهکاران فراری و تحت تعقیب، با دستگیری 34مجرم سابقه‌دار پایان یافت.

ساعت 5:30 صبح پنجشنبه گذشته، در حالی که بسیاری از مردم اصفهان هنوز در خواب بودند، خودروهای پلیس مقابل یک خانه قدیمی مخروبه در یکی از محله‌های مرکز شهر توقف کرده و در چشم بر هم زدنی، این خانه به محاصره ماموران درآمد. طبق اطلاعاتی که پلیس از چند روز قبل به دست آورده بود، خانه مورد نظر محل اختفای یک مجرم تحت تعقیب بود؛ مردی که سال‌ها پیش به اتهام سرقت مسلحانه و حمل اسلحه گرم در یکی از شهرهای جنوبی کشور دستگیر شده و به زندان افتاده بود اما مدتی بعد توانسته بود با دریافت مرخصی، از زندان فرار کند. این تبهکار فراری بعد از فرار از زندان، به اصفهان گریخته و در این شهر زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته بود و اقدام به توزیع مواد‌مخدر می‌کرد.

حمله به مخفیگاه

نیم ساعت از محاصره خانه مورد نظر گذشته بود که عملیات دستگیری مجرم تحت تعقیب شروع شد. این عملیات بخشی از عملیات گسترده دستگیری تبهکاران فراری بود که به‌صورت همزمان قرار بود در سطح شهر اصفهان اجرا شود. ماموران با دریافت دستور قضایی، مخفیانه وارد خانه قدیمی شدند و علاوه بر زندانی فراری، 7 مرد و 2 زن را که در اتاق‌های مخروبه این خانه رها شده زندگی می‌کردند، دستگیر کردند.

در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که تمامی افراد دستگیر شده در این خانه، مجرمانی سابقه‌دار هستند که خانه قدیمی را تبدیل به پاتوقی برای مصرف و فروش انواع مواد‌مخدر کرده‌اند. با دستگیری متهمان، از پاتوق آنها 400 گرم هروئین، اسلحه کمری و مقداری تریاک و شیشه کشف شد و همه آنها به همراه زندانی فراری به اداره آگاهی انتقال یافتند.

عملیات همزمان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: دستگیری زندانی تحت تعقیب و افرادی که در خانه قدیمی حضور داشتند، تنها عملیات صبح پنجشنبه نبود. سرهنگ حسین‌زاده ادامه داد: این طرح که «دستگیری محکومین فراری» نام داشت به‌صورت همزمان در چند نقطه دیگر از شهر اصفهان نیز اجرا شد و در جریان آن 19اکیپ ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شرکت داشتند.

وی افزود: قبل از اجرای این طرح ماموران پلیس توانسته بودند مجرمان فراری از زندان و تبهکاران تحت تعقیب پلیس را که مدت‌ها فراری بودند، در جریان تحقیقات تخصصی شناسایی کنند و بعد از شناسایی مخفیگاه 34 نفر از آنها، ساعت 6 صبح پنجشنبه، عملیات همزمان برای دستگیری این افراد شروع شد.

سرهنگ حسین‌زاده با اشاره به اینکه طرح مورد نظر تا ساعت 10صبح ادامه داشت، تصریح کرد: تمامی 34 تبهکار شناسایی شده ظرف4 ساعت دستگیر شدند که در بین آنها مجرمان تحت تعقیبی مثل سارقان منزل، کیف قاپ‌ها، سارقان موتورسیکلت، سارق مسلح و قاچاقچی مواد‌مخدر نیز حضور داشتند. به گفته وی، تمامی دستگیر شدگان به اداره آگاهی انتقال یافتند و پرونده آنها در اختیار مراجع قضایی قرارگرفت.

منبع: همشهری آنلاین