گروه حوادث: راز قتل مرد معتاد پس از یک سال با دستگیری یک زن در پارک افشا شد.

ساعت یک بامداد روز 22 آذر سال گذشته، ماموران کلانتری 115 رازی در جریان قتل مرد میانسالی در خیابان قزوین قرار گرفتند.
جسد این مرد روی صندلی عقب یک خودروی پراید رها شده و شاهدان بعد از روبه‌رو شدن با آن، پلیس را در جریان قرار داده بودند. با حضور ماموران و قاضی شاهنگیان، بازپرس جنایی پایتخت در محل، تحقیقات ویژه در این زمینه آغاز شد. قربانی مردی حدودا 45 ساله بود که با ضربات چاقو از پای درآمده بود.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به جست‌وجو برای کشف راز جنایت پرداختند. آنها با بررسی شماره پلاک خودروی قربانی، هویت و محل زندگی وی را شناسایی کردند. تحقیق از خانواده این مرد نشان می‌داد که او به خاطر اعتیاد شدید به مواد از حدود یک سال پیش خانه‌اش را ترک کرده و خانواده‌اش در این مدت اطلاعی از او نداشته‌اند. پسر مقتول اظهار کرد که پدرش در این مدت با خودروی پراید مسافرکشی می‌کرده و شب‌ها داخل ماشین می‌خوابیده است.

با این اطلاعات، کارآگاهان تحقیقات خود را ادامه دادند و مدتی بعد متوجه شدند که مقتول قبل از مرگ خانه کوچکی در جنوب تهران اجاره و آنجا را تبدیل به پاتوق معتادان کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که زن میانسالی به نام شهناز به این خانه رفت‌وآمد داشته است. این زن نیز درست مثل مقتول به مواد‌مخدر اعتیاد داشت و احتمال می‌رفت که وی از ماجرای جنایت باخبر باشد.
خیلی زود دستور بازداشت این زن صادر شد و کارآگاهان با شناسایی پسر شهناز به تحقیق از او پرداختند اما وی مدعی شد که اطلاعی از مادرش ندارد.

مرد جوان گفت: نمی‌توانستم رفتارهای مادرم را تحمل کنم. او حاضر نبود مواد را ترک کند برای همین با هم درگیر شدیم و من خانه را ترک کردم و دیگر اطلاعی از مادرم ندارم. کارآگاهان در بررسی‌های انجام‌شده متوجه شدند که پاتوق شهناز پارکی در جنوب تهران است. آنها با زیرنظر گرفتن این پارک، زن معتاد را ظهر 16 آذر ماه امسال دستگیر کردند.

این زن بعد از انتقال به اداره آگاهی، در بازجویی‌ها گفت که عامل قتل مرد معتاد، پسر 33 ساله‌اش است، بنابراین پسر او بازداشت شد و در بازجویی‌ها گفت: چند روز پیش از حادثه همراه دخترم در خیابان بودیم که ناگهان مقتول را دیدم. او سوار بر خودرویش بود و با سرعت از کنار ما گذشت به‌طوری که نزدیک بود با دخترم تصادف کند.

از این کارش خیلی عصبانی شدم. من او را از قبل می‌شناختم و می‌دانستم که همراه مادرم مواد‌مخدر مصرف می‌کند، برای همین روز حادثه به بهانه‌ای سوار ماشینش شدم و با هم درگیر شدیم. او به جای عذرخواهی شروع به فحاشی کرد و بعد ناگهان چاقویی از داشبورد بیرون آورد و قصد کشتن من را داشت. همان لحظه با هم گلاویز شدیم که یک دفعه چاقو به بدن او خورد. من که به‌شدت ترسیده بودم از ماشین پیاده شدم و در را باز گذاشتم تا رهگذران به او کمک کنند و خودم پا به فرار گذاشتم.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، در توضیح این خبر گفت: متهم بعد از اعتراف به جنایت با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت وتحقیقات از وی ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین