آریزونا: مسئولان گمرک مرز مکزیک ـ آمریکا مشغول بازرسی مسافر‌ها بودند که به وسیله اشعه‌ایکس‌ری به‌وجود اشیای مشکوکی در قوطی‌های کنسرو سس پنیر و فلفل پی بردند.

ماموران ایست بازرسی پس از بررسی محتویات این ظرف‌ها، ماده مخدر متامفتامین داخل آن را کشف و ضبط کردند. پلیس فدرال آمریکا، این متهم 21‌ساله را که قصد داشت این ماده‌مخدر را به وسیله جاسازی در قوطی کنسرو سس پنیر و فلفل به آمریکا قاچاق کند، دستگیر کرد. این موادمخدر که حدود 3‌کیلوگرم بود، 140‌هزار دلار ارزش داشته است.

واژگونی کامیون پیاز

کالیفرنیا: واژگون شدن یک کامیون حامل پیاز در یکی از بزرگراه‌های ایالت کالیفرنیای آمریکا باعث شد اشک بسیاری از راننده‌ها در آید، البته نه به خاطر پیاز‌هایی که در طول مسیر مدام له می‌شدند بلکه به‌دلیل ترافیکی که تا چندین ساعت در این مسیر حکمفرما شده بود و اجازه ادامه مسیر به کسی نمی‌داد. گویا راننده این کامیون با سرعت غیرمجاز دست به حرکات زیگزاگی و سبقت‌های غیرمجاز زده و نتیجه‌اش نیز ترافیک سنگین مسیر بوده است، البته راننده این کامیون به‌عنوان تنها مجروح این حادثه رانندگی به بیمارستان منتقل شد.

سرقت مسلحانه بچه‌ها

میشیگان: 2پسربچه آمریکایی که قصد داشتند با اسلحه تقلبی از همکلاسی‌‌های خود سرقت کنند از مدرسه اخراج شدند. به‌گفته مسئولان مدرسه، این‌دو پسر 8‌و 10‌ساله با اسلحه اسباب‌بازی چند نفر از دوستان خود را تهدید کردند تا خوراکی و پول‌های آنها را بگیرند. سرانجام پس از رسیدگی مقامات، این دو‌کودک برای مدت 10‌روز از رفتن به مدرسه بازماندند و مدیر این مدرسه ابتدایی گفت: درصورتی که آنها تعهد بدهند این کار را تکرار نکنند احتمال دارد پیش از موعد مقرر اجازه بازگشت به مدرسه
را پیدا کنند.

عمیق‌ترین گودال

نیوهمپشایر: نقشه‌برداری از عمیق‌ترین گودال جهان موسوم به گودال ماریانا، ابعاد دقیق آن‌را مشخص کرد. بر این اساس عمق این گودال واقع در غرب اقیانوس آرام بیش از 10 کیلومتر است. عمق عمیق‌ترین نقطه جهان، موسوم به عمق چلنجر زیر سطح دریا از ارتفاع کوه اورست بیشتر است. به گفته دکتر جیم گاردنر از دانشگاه نیوهمپشایر، تمام این ناحیه از قسمت شمالی تا جنوبی‌اش، نقشه‌برداری شده است. محققان از عمق‌یاب صوتی چندپرتویی روی یک کشتی نیروی دریایی آمریکا برای نقشه‌برداری استفاده کردند.

منبع: همشهری آنلاین