همشهری آنلاین: معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم فهرست تفاهم‌نامه‌هایی که این وزارتخانه طی سال 89 و 6 ماهه نخست سال 90 در حوزه امور پژوهشی با سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی منعقد کرده است را اعلام کرد.

محمد مهدی‌نژاد نوری در گفتگو با خبرگزاری مهر در این باره گفت: تفاهم‌نامه‌ای دو جانبه بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای یکدست شدن خریدهای کنسرسیومی منعقد شده است که اجرایی شدن این تفاهم‌نامه منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های ملی می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم از انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت علوم و وزارت دفاع برای توسعه همکاری‌های این دو وزارتخانه خبر داد و گفت: در سال 89 و 6 ماهه نخست سال 90 اعتباری 220 میلیارد ریالی به عنوان اعتبار اولیه برای تعریف و اجرای پروژه‌های مورد نیاز بخش دفاع به 30 دانشگاه و پژوهشگاه اختصاص داده شد.

وی عقد تفاهم‌نامه برای توسعه همکاری‌ها فیمابین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رفاه و تأمین اجتماعی و همچنین با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از دیگر تفاهم‌نامه‌های وزارت علوم با دستگاه‌های دیگر نام برد که طی سال 89 و 6 ماهه نخست سال 90 منعقد شده است.

محمد مهدی‌نژاد نوری در تشریح جزئیات مجوزهای صادر شده برای موسسات پژوهشی در سال 89 و 6 ماهه نخست سال 90 گفت: در این بازه زمانی، 26 مجوز قطعی و 9 مجوز اصولی برای موسسات پژوهشی صادر شده است.

وی افزود: از میان این 26 مجوز قطعی، 5 مجوز به موسسات وابسته به دانشگاه‌ها، یک مجوز به موسسات وابسته به دستگاه‌های اجرایی و 20 مجوز به بخش خصوصی اختصاص پیدا کرده است. از میان 9 مجوز اصولی نیز 8 مجوز به موسسات وابسته به دانشگاه‌ها و یک مجوز به موسسات وابسته به دستگاه‌های اجرایی تعلق گرفته است.