همشهری آنلاین: همایش علمی هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران نیز با موضوعات تاریخ،حکمت و زیبایی و آموزش نگارگری 22 و 23 آذرماه در موسسه فرهنگی،هنری صبا برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، همایش علمی در سه محور تاریخ، حکمت و زیبایی و آموزش نگارگری برگزار می‌شود و هنرمندان و پژوهشگران مطالبی را در این محورها بیان می‌کنند.

در روز اول همایش در بخش اول دکتر حسن بلخاری، سلیمان سعید آبادی (دبیر همایش) و عبدالکریم عطارزاده ساعت 30/10 تا 12 روز سه‌شنبه 22 آذرماه در موسسه فرهنگی، هنری صبا سخنرانی می‌کنند.

نشست دوم اولین روز همایش با سخنرانی محمد خزایی، میثم حسن‌خانی و آذر جعفرزاده ساعت 14 تا 15 روز سه شنبه برگزار می‌شود.

در بخش اول دومین روز همایش علمی دوسالانه نگارگری مهران هوشیار، خشایار قاضی‌زاده، رضا میر مبین و احسان قائمی ساعت 11 تا 30/12 روز چهارشنبه 23 آذرماه در موسسه فرهنگی، هنری صبا سخنرانی می‌کنند و بخش دوم دومین روز همایش با سخنرانی حسن محمدی هفشجانی، مینا صدری و محرمعلی پاشا زانوسی ساعت 14 تا 15 چهارشنبه برگزار می‌شود.

همچنین در همایش علمی هشتمین دوسالانه ملی نگارگری ایران بیش از 30 مقاله در سه محور تاریخ، حکمت و زیبایی و آموزش نگارگری به دبیرخانه رسید که داوران همایش متشکل از یعقوب آژند، حسن بلخاری، محمد خزایی، صمد سامانیان و مهران هوشیار 13 مقاله را برای چاپ و انتشار انتخاب کرده است.

هشتمین دو سالانه ملی نگارگری ایران با 275 اثر از 226 هنرمند در بخش رقابتی در موزه هنرهای معاصر اصفهان و 58 اثر از 35 استاد و هنرمند پیشکسوت در موسسه فرهنگی، هنری صبا برگزار شده است و تا 5 دی‌ماه ادامه دارد.