همشهری آنلاین: مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا - اقیانوسیه از روز پنجشنبه 17 آذر ماه به میزبانی چین آغاز شد.

در این مسابقات که 27 تیم در گروه مردان و 23 تیم در گروه زنان حضور دارند، برای نخستین بار 3 تیم والیبال ساحلی به نمایندگی از کشورمان شرکت کردند.

در جلسه فنی این رقابت‌ها که چهارشنبه گذشته در محل اقامت تیم‌های شرکت‌کننده برگزار شد، پس از تعیین امتیازات بازیکنان، گرو‌ه بندی تیم‌ها مشخص شد و تیم‌های شرکت‌کننده در سه گروه چهار تیمی و پنج گروه سه تیمی به ترتیب زیر قرار گرفتند .

گروه یک : چین 1 - ایران 2 - سریلانکا 2

گروه دو : قزاقستان 1 - سریلانکا 1 - ویتنام 1

گروه سه : نیوزیلند 1 - چین 2 - ژاپن 2

گروه چهار : قزاقستان 2 - مالزی 1 - چین 4

گروه پنج : استرالیا 1 - تایلند - هنگ کنگ 1

گروه شش : ایران 1 - مالزی 2 - ویتنام 2 - چین تایپه 1

گروه هفت : استرالیا 2 - ژاپن 1 - سنگاپور 1 - چین تایپه 2

گروه هشت : نیوزیلند 2 - چین 3 - ایران 3 - هنگ کنگ 2

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، این مسابقات از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه (17 آذر) در شهر هایکو و در هوایی بسیار سرد با حضور مقامات رسمی این شهر و کمیته والیبال ساحلی آسیا از جمله احمد خجسته، به عنوان دبیر این کمیته آغاز شد.

در مرحله نخست این رقابت ها که به صورت دوره‌ای برگزار شد، تیم ایران 1 متشکل از پرویز فرخی و آق محمد سلاق با پیروزی بر تیم‌های ویتنام، چین تایپه و مالزی به عنوان سرگروه به مرحله دوم صعود کرد .

تیم ایران 2 با ترکیب صابر هوشمند و شهرام قاسم‌خواه، علی‌رغم ارائه یک بازی خوب در مقابل چین 1، دارنده عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی با نتیجه دو بر صفر مغلوب شد و در بازی بعدی خود با پیروزی در مقابل تیم سریلانکا موفق شد با کسب یک پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم گروه اول به مرحله بعد راه یابد.

تیم ایران 3 با ترکیب یوسف دوبنده و روح‌الله صالحی‌نژاد که برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده است، با قرار گرفتن در گروهی سخت ابتدا در مقابل تیم چین 3 و سپس در مقابل تیم نیوزیلند 2 شکست خورد و در مقابل تیم هنگ کنگ 1 به پیروزی رسید و به عنوان تیم سوم گروه هشتم از راه یافتن به مرحله دوم بازماند و به مقام هفدهم مشترک رسید.

تیم ایران 2 درمرحله دوم این رقابت‌ها در مقابل تیم 3800 امتیازی نیوزیلند 1 که عنوان‌دار قهرمانی اقیانوسیه است و در مسابقات آسیا - اقیانوسیه در شهر نانینگ به مقام قهرمانی رسیده بود قرار گرفت و با ارائه یک بازی پایاپای دو بر صفر مغلوب شد و از صعود به دور سوم بازماند و به مقام نهم مشترک بسنده کرد.

تیم ایران 1 در مرحله دوم این رقابت‌ها راه دشواری را پیش روی خود می دید. پرویز فرخی و آق محمد سلاق ابتدا در مقابل حریفان بلند قامت نیوزیلندی (تیم نیوزلند2) ایستادند که موفق شدند با آنالیزی دقیق این تیم را دو بر یک شکست دهند و به جمع هشت تیم برتر راه یابند. سپس به مصاف تیم نیوزیلند 1، قهرمان اقیانوسیه رفتند که در شرایط سخت جوی شهر هایکو با ارائه یک بازی دور از انتظار حریف صاحب نام خود را 2 بر 1 از پیش رو برداشتند و نام خود را به عنوان یکی از چهار تیم برتر والیبال ساحلی قهرمانی آسیا - اقیانوسیه ثبت کردند.

بدین ترتیب تیم‌های ایران 1 ، چین 1 ، استرالیا 1 و قزاقستان 1 به عنوان چهار تیم برتر این مسابقات معرفی شدند.

ساحلی بازان ایران برای راه‌یابی به فینال، ساعت 9 صبح روز یکشنبه 20 آذر به مصاف قزاقستان رفتند که از دو بازیکن روس بهره می‌برد و موفق شدند با تکیه بر سرویس‌های هدف‌دار و دفاع روی تور بی‌نقص خود در دوست ست پیاپی با امتیازات 24 بر 22 و 21 بر 14 به برتری رسیده و برای نخستین بار به فینال این مسابقات راه پیدا کنند و شگفتی دیگری را خلق کنند.

لازم به ذکر است با توجه به این که این دوره از رقابت‌ها از امتیاز بالایی برخوردار است و امتیازات کسب شده در این پیکارها تاثیر به سزایی در راه‌یابی تیم‌ها به مسابقات المپیک 2012 لندن دارد.

در دیگر دیدار مرحله نهایی این مسابقات تیم چین 1 با پیروزی 2 بر 0 در برابر تیم استرالیا 1 دیگر فینالیست این رقابت‌ها نام گرفت

بدین ترتیب بعد از ظهر یکشنبه (20 آذر) ابتدا مسابقه رده‌بندی بین دو تیم قزاقستان 1 و استرالیا 1 و سپس دیدار نهایی بین تیم‌های ایران1 و چین1 برگزار می‌شود.

 

منبع: همشهری آنلاین